سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113247|17:51 - 1402/07/19
نسخه چاپی

دومین یادواره شهدای طوایف گیلانغرب؛

روایت سردار شاویسی ازجسارت سردار قلی پور درعملیات انتقام تا شجاعت شهید خوشروان در کامیاران+عکس

روایت سردار شاویسی ازجسارت سردار قلی پور درعملیات انتقام تا شجاعت شهید خوشروان در کامیاران+عکس
فرمانده دوران دفاه مقدس گفت :اگرچه گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است اما حقا مردمان این دیاربه عنوان اولین شهر مقاوم در مقابل تعرض دشمن ایستادند .

به گزارش مطلع الفجر ،در ادامه برگزاری دومین یادواره  شهدای طوایف در شهرستان گیلانغرب عصر امروز  یادواره ۲۷ شهید طایفه عبدالمحمدی با هدف گرامیداشت یاد شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سردار شاویسی فرمانده تیپ مسلم ابن عقیل (ع)در دوران دفاع مقدس، مسئولین و کارکنان نهادها و ارگانها، خانواده های شاهد و ایثار و آحاد مردم  در محله عبدالمحمدی گیلانغرب برگزار شد.

در این آیین  سردار شاویسی از یادگاران دفاع مقدس که  عهده دار فرماندهی تیپ مسلم ابن عقیل ( ع) در دوران دفاع مقدس بود  با اهدای سلام به روح شهدای انقلاب اسلامی خصوصا ۷۵۰ معظم شهرستان گیلان غرب و ۲۷ شهید طایفه عبدالمحمدی  ضمن بیان رشادت های رزمندگان اسلام و تلاش جوانان شهرستان گیلانغرب در تشکیل تیپ مسلم ابن عقیل( ع) در دوره دفاع مقدس ابراز داشت: نقش مردمان غرب کشور در حفاطت از خاک میهن اسلامی انکار ناپذیر است.
وی تصریح کرد:در شهرستان گیلانغرب علاوه بر حضور پررنگ جوانان در جبهه های حق علیه باطل نکته حائز اهمیت مقاومت و ترک نکردن منطقه توسط خانواده ها در این شهرستان بود.

سردار شایسی ضمن تقدیر از همه بانیان برگزاری یادواره معظم شهدا از تدبیر برگزاری یادواره شهدا به شکل ایلی و طایفه‌ای تقدیر کرد و گفت: این برنامه خوبی که در شهرستان گیلان غرب در راستای تکریم شهدا شروع شده و به شکل ایلی و طایفه‌ای برگزار می‌شود در همه شهرهای مختلف ظرفیت برگزاری آن وجود دارد و میتواند به عنوان یک الگو در همه مناطق بومی سازی و اجرا شود .
 وی گفت:ماباید به فکر خودسازی و به فکر خود باشیم چرا که حقیقتا  این جلساتی که به اسم شهدا برگزار می‌کنیم شایدشهیدان معزز خیلی به آنها نیاز نداشته باشنداما این جلسات یادآوری است که خود را دریابیم؛ شهدا را یاد کنیم که آنها کی بودند، وصیت‌نامه‌های آنها چه گفتند که آن را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار دهیم .

 فرماندهی تیپ مسلم ابن عقیل ( ع) از بزرگان طوایف خصوصاً طایفه عبدالمحمدی که در تدارک این آیین معنوی مشارکت داشته‌اند و پیگیری نموده‌اند و به خوبی اجرا کردند تقدیر و تشکر کرد .
وی در گوشه ای دیگر از در سخنان به رشادت و ایستادگی مردم گیلان غرب اشاره کرد و ابراز داشت: در تعرض و تهاجم رژیم بعثی عراق، مردم گیلان غرب شهر و دیار خود را ترک نکردند و علی رغم قرار گرفتن در کانون جنگ و زیر بمباران‌های سنگین و خونین جنگیدند و ایستادگی کردند و دشمن را عقب راندند ؛فرزندان این خطه با تشکیل اولین هسته‌های مقاومت در قالب تیپ مسلم بن عقیل دشمن را در دروازه‌های این شهر زمین گیر کردند و او را مجبور به عقب نشینی نمودند.

سردار شایسی همچنین به رشادت و شجاعت‌های سردار قلی‌پور در عملیات انتقام در جبهه غربی و سیلی سنگین به رژیم بعثی و اسارت نیروهای عراقی و همچنین به شجاعت سردار سرافراز شهید خوشروان در غائله کامیاران اشاره کرد و تصریح نمود: شهرستان گیلان غرب سرشار از اسوه‌های مقاومت و چهره‌های ماندگار دفاع مقدس است، امروز ما باید با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر اینکه مقوله خودسازی را مد نظر داشته باشیم بلکه باید شجاعت‌های دفاع مقدس و آموزه‌های دوران جنگ را در سایه روایت بی‌بدیل جانفدایی شهدا به نسل‌های جوان کنونی منتقل کنیم .

وی گفت: امروز دشمن درصدد است با ایجاد شکاف بین نسل نو و گذشته دفاع مقدس دیده و حماسه ساز ۸ سال دفاع مقدس، به اهداف شوم خود برسد از این رو روایت واقعیات ۸ ساله جنگ و نگاه بصیرانه در امر جهاد تبیین ضرورت کنونی جامعه ماست.
گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه که در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.