سرویس: ویژهکد خبر: 113246|19:46 - 1402/07/18
نسخه چاپی

شلیک به قلب حیات وحش/ساچمه های داغ سربی جان خرس قهوه ای راگرفت+عکس

شلیک به قلب حیات وحش/ساچمه های داغ سربی جان خرس قهوه ای راگرفت+عکس
متاسفانه یک قلاده خرس در ارتفاعات قلاجه توسط شکارچیان زخمی و تلف شد.

به گزارش مطلع الفجر پیرو تماس مردمی روستای تولک از توابع بخش گواور شهرستان مبنی بر شنیده شدن سروصدای حیوان وحشی درمنطقه حفاظت شده قلاجه بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همراهی سرمحیط بانی داربادام به محل اعزام و با یک قلاده خرس قهوه‌ای ای بشدت زخمی که از وضعیت مساعدی برخوردارنبود مواجه شدند.


محمدی رییس محیط زیست گیلانغرب در این خصوص گفت: طی هماهنگی بعمل آمده با مدیریت محیط زیست استان، کارشناسان آن اداره کل در محل حضور و پس از زنده گیری، بلافاصله جهت سیر مراحل درمان به محیط زیست استان منتقل شد.


وی افزود:  پس از بررسی و معاینات انجام گرفته  توسط تیم کارشناسان دامپزشکی و عکس برداری از نواحی بدن حیوان، مشخص گردید خرس مذکور از ناحیه سر و گردن و بدن مورد اصابت اسلحه ساچمه زنی قرار گرفته که بعد از انجام عمل جراحی متاسفانه به دلیل خون ریزی و شدت جراحت وارده در نقاط مختلف بدن این خرس تلف شد . 
محمدی ابراز،داشت :  عملیات تفحص و شناسایی عامل یا عاملین این اقدام توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در دست بررسی است. 


منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از چهار منطقه حفاظت شده استان است که ۴۲هزار هکتار وسعت دارد شهرستان گیلانغرب با ۱۷۵ هزار هکتار جنگل بیشترین عرصه جنکلی را در استان دارد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است و قطعا این بافت جنگلی در بسیاری مناطق غنی بستر بقا و زندگی حیات وحش است  که با نیروی انسانی کم و امکانات محدود  قابل پوشش و صانت نیست .

ظرف سال‌های اخیر شاهدتلف شدننمونه‌های کمیاب از حیات وحش در مناطقی مانند قلاجه بوده‌ایم و در همین حال نیز گونه های کم یابی مشاهده شده اند که نیازمند صیانت هستند.