سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113231|10:37 - 1402/07/13
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب در یادواره شهدای مهر:

اهل قلم و رسانه ها در مسیر جهاد تبیین، زندگی و خاطرات شهدا را مکتوب کنند+عکس

اهل قلم و رسانه ها در مسیر جهاد تبیین، زندگی و خاطرات شهدا را مکتوب کنند+عکس
امام جمعه گیلانغرب گفت : نوشتن خاطرات شهدا در ابتدا ادای دینی است که شهدا بر گردن ما دارند که از زندگی‌شان به خاطر آرامش ،امنیت مردم و حفظ تمامیت ارضی کشور گذشتند.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام فاطمی نسب امام جمعه شهرستان گیلانغرب  در یادواره شهدای مهر ماه شهرستان گیلانغرب  ضمن تقدیر از بانیان برگزاری یادواره‌های ماهانه شهدا در شهرستان گفت: ما از فضای معنوی این شهدا هرگز به شایسته‌ای استفاده نکرده‌ایم، در باب اینکه از این ظرفیت‌های معنوی به شایستگی استفاده نکرده‌ایم شاید بنده طلب سال‌های سال از این موضوع غبطه بخورم و این سوال  مطرح است که چرا این سال‌ها من استفاده نکردم .
وی با تاکید بر اینکه نباید فضیلت محافل شهدا و گنجینه های معنوی و انسان ساز شهدا  را در پستوی روزمرگی ها  کم اهمیت دانست  افزود:ما خیلی تلاش کردیم خود را به شهدا و سیره آنها وصل کنیم و خودمان را در کنار شهدا قرار دهیم ،از شهدا بگوییم ،مزار شهدا برویم اما نشد این ارتباط دلی و قلبی و آن تاثیرپذیری که باید از شهدا و مکتب آنها بگیریم .
 

امام جمعه شهرستان گیلانغرب در مورد وصیت نامه شهید والا مقام سهراب الفتی گفت :ما که امروز از شنیدن وصیت‌نامه شهید معظم الفتی مبهوت ماندیم  چرا که در یک شرایطی سخت و موقعیتی در جنگ و بدو انقلاب با سن کمی که داشت چنین وصیت‌نامه پرمغز و محتوایی نگاشته‌اند؛ این وصیت‌نامه حقاً سرشار از معرفت و حقیقتاً به مانند گنجینه‌ای ارزشمند بود که امروز، با قرائت برادر عزیز رونمایی شد.

وی ابراز داشت : قرائت این وصیت‌نامه امروز باعث شد که ما راهمان را گم نکنیم، این وصیت‌نامه از تعهدات ما به دین ،انقلاب، ولی فقیه ،جامعه و عفت و احترام به پدر و مادر گفت و حقیقتاً وصیت‌نامه ارزشمندی است و سراسر زندگی شهدا مملو از این معارف و مبانی معرفتی و انسان ساز است.
 

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت:شهرستان گیلان غرب با برگزاری این یادواره‌های ماهانه که به همت مردم  و بسیح در حال برگزاری است رنگ و بوی معنوی به خود می‌گیرد و از خوبی‌های آن این است که نام و نشان همه شهدای شهرستان  در انها ذکر و یادشان گرامی، داشته میشود.

امام جمعه شهرستان گیلان غرب ضمن تاکید بر ورود و نگاشتن زندگی‌نامه و مکتوب کردن یاد و خاطره شهدا توسط اهل قلم و رسانه‌ها گفت: نوشتن خاطرات شهدا در ابتدا ادای دینی است که شهدا بر گردن ما دارند که از زندگیشان به خاطر آرامش و امنیت مردم و حفظ تمامیت ارضی کشور گذشتند.

حجت الاسلام محمد حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب ضمن دعوت از رسانه‌ها و اهل قلم برای نگاشتن خاطرات شهدایاد اور شد : نوشتن از شهدا و جمع آوری خاطراتشان حداقل کمکی به تقویت تاریخ شفاهی مکان کمک به این فرهنگ است که در نهایت منفعتش را خود انسانهای، مومن میبرند.
 

*شهرستان گیلانغرب باید با همین یادوارهای شهدا معرفی شود 
 فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب  نیزدر یادواره شهدای مهرماه این شهرستان ،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 750 شهید معظم شهرستان گیلانغرب گفت :شهید الفتی شهیدی از دیار گیلان غرب، یک روستازاده ،یک بسیجی، یک جوان ۲۰ ساله بود  که امروز مثل یک عارف ۷۰ ساله در مورد خلقت بشر، در مورد حیات انسان‌ها و در مورد عاقبت بخیری، در مورد چگونه زیستن چگونه مردن همه این مطالب را در یک کلام شهیدی که ۳۹ سال پیش به مقام عظمای شهادت نایل شدند شاهد بودیم .
سرهنگ پاسدار نجفی تصریح کرد :به قول سردار دل‌ها شرط شهید شدن شهید بودن است، این وصیت نامه شهید الفتی چند سال قبل از شهادت به رشته تحریر درآمده بود و این شهید دیدیم در متن وصیت‌نامه که عاشقانه به دنبال شهادت می‌گشت و تمام وجودش ذوب در این شده بود که در مسیر ولایت فقیه حرکت کند آن جمله نورانی که سردار دل‌ها حاج قاسم در مورد ولایت فقیه دارند همین جملات را با تعابیر بسیار نزدیک به هم این جوان ۲۰ ساله ما در سال ۶۳ به زبان آورده‌اند.
 


وی با اشاره به ظرفیت معنوی شهدای عزیز شهرستان افزود : شهرستان ما همچین فرزندانی داشت همچین شهدایی داشت ما متاسفانه در سال‌های گذشته غفلت کردیم اینجاست که امام جامعه می‌فرماید بروید و وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانید ،حقیقتاً این شهدا راه صد ساله را یک شبه پیمودند به مصداق فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست امروز رسالت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه همه ماست .
فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا و خصوصاً خانواده‌های معظم شهدای مهر ماه شهرستان گفت: امیدواریم که همواره این ظرفیت یادواره شهدای ماهانه از طرف خانواده‌های معظم شهدا ؛برادران شهدا، فرزندان شهدا تکرار شود؛ وصیت‌نامه‌های شهدای عزیز قرائت شود ؛بسیار نکات تربیتی را ما در وصیت‌نامه‌های شهدا به مانند وصیت‌نامه شهید الفتی دیدیم و واقعاً ما نیاز داریم به چنین یادواره و چنین وصیت‌نامه‌هایی .
سرهنگ نجفی ابراز داشت :حقیقتاً شهدا ستاره‌های آسمانی هستند که در شب‌های ظلمانی و تیره راه و مسیر هدایت صحیح را به ما نشان می‌دهند به فضل و قوه الهی آغاز گرامی‌داشت شهدا در قالب یادواره‌های ماهانه حرکتی است که انشالله ما بتوانیم شهرستان را با همین سیره و یاد شهدا معرفی نماییم.