سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113183|02:56 - 1402/06/10
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه ماست/باید به هر شکلی به رزمایش اربعین بپیوندیم+تصاویر

جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه ماست/باید به هر شکلی به رزمایش اربعین بپیوندیم+تصاویر
امام جمعه گیلانغرب گفت :جهاد تبیین لازمه و ضرورت امروز جامعه ماست چرا که دشمن همواره با شبه افکنی و توسل به ابرازهای نوین سعی در تسخیر باورهای اعتقادی جوانان را ما دارد.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نسب   در خطبه های نماز جمعه  امروز گیلانغرب با تاکید بر ضرورت جامعه آگاه و رو به پیشرفت  گفت :بعضی از پروژهای  کشور بیش از 20 سال بود  که زمین گیر بودند نمونه بی اثری تحریم را در راه اندازی فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی می‌توان به وضوح دید که با تکیه بر توان داخلی  و اقتدار جوانان و نخبگان کشور توانستیم به این موفقیت ارزشمند دست پیدا کنیم.
خطیب جمعه گیلانغرب ضمن بیان اینکه این پروژه عظیم بعد از ۲۰ سال راه اندازی شده است، ابراز داشت: کشور عزیزمان با تکیه بر دانش داخلی و ظرفیت جوانان و نخبگان بار دیگر اثبات کرد که با داشتن دانش و نیروهای بومی قادر است تحریم‌های دشمن را بی اثر سازد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد :با تحریم‌ها نه تنها ایران در انزوا واقع نشد بلکه ارتباطات آن با دیگر کشورها شکل جدیدتر به خود گرفت،ایران به عضویت گروه بریکس متشکل از برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و هند درآمد و این هندسه جدید جهانی را پدیدار کرد.

وی ضمن بیان اینکه اکنون زمان یک‌جانبه گرایی به پایان دوران خود رسیده است، افزود: با عضویت ایران در این گروه جبهه مقابله با غرب تقویت خواهد شد.
وی در گوشه دیگر خطبها تصریح کرد :جامعه آگاه متقی و آگاه برگرفته از سیره شهدا و روحیه ایثارگری در تنگناها باید بیشتر تلاش کند تا بر چالش‌ها فائق آید همانطور که امام حسین علیه السلام در قیام کربلا با وجود نبود یاران و شهادت اطرافیان ،حضرت سیدالشهدا بلند شده و آماده جهاد و شهادت می‌شود.

امام جمعه گیلانغرب گفت:مسئول  و مدیر پیرو  فرهنگ شهدا دچار خستگی نیست، انفعال وسکون نداردو باید به شکل جهادی و آتش به اختبار در مسیر خدمت به مردم و ارمانهای اسلام وانقلاب باشد ؛ امروز گرفتاری‌هایی در کشور هست عده‌ای ممکن است در فتح قله پیشرفت توانشان را از دست دهند و یا نفسشان کم بیاید باید کمک شوند باید همراهی شوند  و در همه مسائل از انتخابات تا چالش‌ها مردم عزیز باید در همه عرصه‌ها همراه و همیار نظام باشند.

 

وی به تداوم خصومت ورزی و توطئه دشمنان اشاره و ابراز داشت :دشمن در سالگرد فتنه سعی دارد در آتش فتنه بدمد  نباید اجازه دهیم با سوء استفاده از ناآگاهی عده‌ای بساط فتنه و آشوب و خسارت به اموال عمومی فراهم آید.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود:جهاد تبیین لازمه و ضرورت امروز جامعه ماست چرا که دشمن همواره با شبه افکنی و توسل به ابرازهای نوین و فضای مجازی خود  سعی در تسخیر باورهای اعتقادی جوانان ما رادارد ؛ باید برای اقوام فرزندان فامیل و مجموعه‌هایی که در آنها دخیل هستیم مانند مساجد ،مدارس ودانشگاه‌ها روشنگری کنیم ،شبه زدایی کنیم قطعاً برخی مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی در جامعه هست که تلاش دولت در مسیر مرتفع کردن آنهاست.
وی به رزمایش بزرگ اربعین حسنی اشاره کرد و  ابراز داشت:نقش خودمان را در این لشکر و پشتیبانی از این سپاه عظیمی که میلیونها نفر در دنیا تشکیل دهنده ی آن هستند به فرماندهی سیدالشهدا را تعریف بکنیم حمایت بکنیم تدارکات را فراهم بکنیم تعارفات را کنار بزاریم،شما مردم گیلانغرب در زمان جنگ هم تدارکات را فراهم کردید و هم خودتان سپاه تشکیل دادید امروز باید برای این سپاه سیدالشهدا مقدمات فراهم بکنید 

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد :در روزهایی که منتهی به اربعین حسینی.ع. است همه ما باید در این رزمایش و نمایش افتخارآمیز و پرشور آخر زمانی مشارکت داشته باشیم اگر نمی‌توانیم به این سپاه دوستدار سیدالشهدا بپیوندیم اگر نمی‌توانیم کمک کار سپاهی که سیدالشهدا آن را فرمانده می‌کند باشیم در قالب خدمت به زوار در قالب فعالیت در موکب‌ها می‌توانیم مشارکت خود را نشان دهیم.