سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113181|11:31 - 1402/06/06
نسخه چاپی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب خبر داد:

افتتاح پروژه آبخیزداری شهرستان گیلانغرب به مناسبت هفته دولت +عکس

افتتاح پروژه آبخیزداری شهرستان گیلانغرب به مناسبت هفته دولت +عکس
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب گفت: پروژه آبخیزداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش مطلع الفجر ،فرزاد ربیعی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح این پروژه آبخیزداری، اظهار کرد: این پروژه در حوزه آبخیز ناودار شهرستان گیلانغرب به مناسبت هفته دولت افتتاح شده است.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در تقویت سفره‌های زیر زمینی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک نقش اساسی دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب توضیح داد: آبخیزداری به همه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در محدوده یک حوزه آبخیز صورت می‌گیرد و این فعالیت‌ها باعث حفظ آب و خاک می‌شود.

ربیعی ادامه داد: با آبخیزداری از هدر رفتن آب، فرسایش خاک و همچنین ته نشین شدن گل و لای در مخازن سدها و بندها جلوگیری می‌شود و آبدهی چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها زیاد شده و کشاورزی و دامداری رونق می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین با آبخیزداری از منابع آب و خاک بهترین استفاده می‌شود، به طوری که به منابع مذکور آسیبی وارد نشده و می‌توان آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

همچنین در این مراسم نوربخش معاون فرماندار نیز اجرای این دست پروژه‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: با بکارگیری صحیح علم آبخیزداری می‌توان خسارت‌های ناشی از سیل را به حداقل رساند و از تأثیرات مثبت این طرح‌ها نیز نهایت استفاده را برد.