سرویس: ویژهکد خبر: 113179|08:24 - 1402/06/05
نسخه چاپی

فرماندارخبر داد:

آغاز تردد مواکب داران از مرز سومار/ فعالیت 4 موکب بزرگ در گیلانغرب برای خدمت به زوار اربعین

آغاز تردد مواکب داران  از مرز سومار/ فعالیت 4 موکب بزرگ در گیلانغرب برای خدمت به زوار اربعین
فرماندار گیلانغرب گفت : تردد مواکب داران از مرز سومار، از امروز پنجم شهریور ماه آغاز شد.

به گزارش مطلع الفجر ،وحید محمدی فرماندار گیلانغرب گفت : از امروز پنجم شهریور ماهمرز سوماربه صورت ۲۴ ساعته پذیرای مواکب و عواملخدمات رسانیبه زائران از سراسر کشور برای عزیمت به عراق است و امکانات رفاهی به منظور خدمات رسانی به عوامل مواکب در این مرز استقرار یافته است.

وی اظهار کرد: پذیرایی، ایجاد فضای اسکان، تغذیه، درمان، تامین امکانات لازم برای آنان، الزامات هماهنگی و پذیرایی از زائران و کنترل تردد مسیر‌های مواصلاتی از اقدام‌هایی است که برای تردد مواکب پیش بینی شده و امام زاده شهر سومار و همچنین مسجد جامع نیز برای خدمات رسانی به عوامل مواکب تجهیز شده و موکب‌های پذیرایی نیز در ۲ سوی مرز‌های سومار و مندلی فراهم است و دستگاه یخساز نیز استقرار یافته است.

فرماندار گیلانغرب گفت: چند موکب با ظرفیت سرویس دهی به چند هزار نفر در روز توسط این شهرستان ایجاد شده، ۲ مورد از این مواکب در مرز سومار و ۲ مورد در مسیر زوار اربعین در شهر‌های گیلانغرب و سرمست مستقر هستند.

محمدی ادامه داد: گیت‌های گذرنامه نیز در مرز سومار پیش بینی شده و امکانات اولیه شامل خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدمات رسانی به موکب داران در مرز سومار فراهم است.

وی اظهار کرد: زوار از طریق مرز سومار نمی‌توانند برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین عازم عراق شوند و تنها مواکب مجاز به تردد از این گذرگاه هستند که البته تردد عوامل خدمات رسانی همراه مواکب از همین گذرگاه مجاز است و زوار برای عزیمت به عراق باید دیگر مرز‌ها از جمله مرز خسروی با زیرساخت‌های مناسب را انتخاب کنند .