سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113178|19:43 - 1402/06/04
نسخه چاپی

وزیر صمت:

صنایع به سمت بهره‌وری در مصرف انرژی حرکت کنند

صنایع به سمت بهره‌وری در مصرف انرژی حرکت کنند
وزیر صمت گفت: با توجه به اختصاص زیادی از بخش انرژی به حوزه تولید و صنعت باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مطلع الفجر ،عباس عباس‌آبادی امروز شنبه در آیین پیش راه‌اندازی فاز تولید آهن اسفنجی مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در ده سال اخیر بر مباحث اقتصادی تاکید داشتند و نامگذاری امسال نیز مبتنی بر همین موضوع بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید برای کشور ثروت خلق می‌کند و ارزآوری دارد، افزود: از تولیداتی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور باشد، حمایت خواهیم کرد ضمن اینکه نکته مهم در تولید ارتقای کیفیت است و این مهم موجب رونق صادرات می‌شود.

وی عنوان کرد: واردات باید شامل کالاهایی باشد که مزیت نسبی به آن‌ها نداریم و واردات بی‌رویه کالا زمینه‌ساز کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه ارزآوری برای کشور است.

عباس‌آبادی با اشاره به فاصله گرفتن دنیا از صنایع انرژی‌بر ادامه داد: انرژی منبع عظیمی برای ما است و در این حوزه باید به صرفه‌جویی توجه ویژه داشته باشیم و با توجه به اختصاص زیادی از بخش انرژی به حوزه تولید و صنعت باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج‌فارس به شرق کشور از جمله طرح‌های بزرگ دولت در حوزه تامین برق و آب است که در جریان این انتقال آب مورد نیاز صنایع نیز تامین می‌شود.