سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113171|10:51 - 1402/05/30
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

حال و روز مساجد شهرمان خوب نیست /دشمن به دینال سکولار کردن مساجد ماست+عکس

حال و روز مساجد شهرمان خوب نیست /دشمن به دینال سکولار کردن مساجد ماست+عکس
امام جمعه گیلانغرب گفت : جریان استکبار که از صدر اسلام سعی داشت رسالت پیامبر اکرم .ص. را به حاشیه ببرد، امروز ،به دنبال سکولار کردن مساجد است.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام فاطمی نسبت در مراسم  گرامی داشت روز مسجد  در مسجد جامع گیلانغرب گفت :مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان است و از سویی حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند. 
 وی افزود :بدون شک حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی بدل می سازد،در صدر اسلام نیز حضور مردم مسلمان هنگام نماز در مسجد، نشانه قدرت اسلام بود و توان مردمی، اجتماعی، سیاسی و نظامی مسلمانان را اثبات می کرد. 
امام جمعه گیلانغرب با تاکید بر توجه بیش از پیش به امور مساجد  گفت :امسال اعتبارات خوبی برای رونق  مساجد در نظر گرفته شده امیدواریم این تخصیصات محقق  شود و شاهد بهبود شرایط مساجد شهرستان باشیم.
وی افزود :با تمام تلاش ها  و برنامه های خوبی که در مساجد شهرستان صورت گرفته اما خواهران و برادران متاسفانه  باید بگویم که حال و روز مساجد ما در شهرستان خوب نیست چرا که دغدغه اجتماعی و کارکردی که در باید حول مسجد شکل بگیرد ما نتوانسته ایم به شایستگی شکل دهیم  .
 



امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت:امروز جریان استکبار که از صدر اسلام سعی و تلاش داشت رسالت پیامبر اکرم .ص. را به حاشیه ببرد، امروز مجدد دشمن  سرمایه گذاری کرده جوانان ما را از مساجد دور کند ،به دنبال سکولار کردن مساجد و دور کردن مساجد و نمازگزاران از انقلاب است در حالی که انقلاب ما و تمام مبارزات سیاسی از مساجد شروع شد  .
 وی به کارکردها و جایگاه  مساجد در جامعه اشاره کرد و گفت : گرچه پرداختن به تمام ظرفیت‌های مسجد در این برنامه  نمی‌گنجد؛ اما در اینجا به معرفی برخی از کارکردهایی که هم اکنون در بسیاری از مساجد قابل اجرا است اما بنا به دلایلی به آن‌ها کم‌توجهی می‌شود، می‌پردازیمکه حوزه و کارکردهای اموزشی ف سیاسی ،فرهنگی ف تبلیغی و سانه ای  و اخلاقی است 
 حجت الاسلام فاطمی نسب در تشریح کارکر سیاسی مساجد  گفت :قطعا در دوران انقلاب اسلامی ایران نیز پس از بعد اعتقادی و عبادی، پررنگ‌ترین و بارزترین بخش کارکرد مسجد در بخش سیاست بوده است؛ چرا که مساجد در آگاهی و بیداری توده‌ها در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند و هم اکنون نیز استعمارگران جهان از مسجد، بیش از هر نهاد انقلابی دیگر می‌ترسند.
 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب به کارکرد رسانه‌ای و اطلاع رسانی مساجد به عنوان کارکرد خطیر دیگر اشاره و افزود:از ادوار دور و قدیم  یکی از نیازهای مهم بشر، وسایل ارتباطی است تا انسان‌ها را از اخبار مهم مطلع ساخته و آنان را در حوادث به یاری یکدیگر طلبیده و از حمله دشمنان آگاهی داده، آنان را آماده دفاع نماید.
وی گفت : دین مبین اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش این نیاز را در نظر گرفته و مکانی به نام «مسجد» را به عنوان پایگاه ارتباطی بسیار مهم در افزایش پیوندهای انسانی و توسعه فرهنگی اسلام معرفی کرده است، به همین دلیل کارکرد رسانه ارتباط جمعی با همه تحولات تکنیکی، زمانی قرین توفیق قلمداد می‌شود که بتواند عمیق‌ترین ارتباط و پیوند را با مخاطب برقرار سازد که این ویژگی نیز در مسجد یافت می‌شود.
وی با عنوان اینکه امروز جنگ دشمن جنگ عقیده و جنگ نرم است ابراز داشت : دشمن امروز سعی در خالی کردن مساجد و به انحراف بردن ذهن پاک جوانان ماست و برای تقابل با این حربه دشمن باید در صدد رونق  و پویایی مساجد باشیم و همه ما مومنین باید در قبال این رسال تکلیف مدار باشیم .