سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113170|09:21 - 1402/05/29
نسخه چاپی

جامشین فرماندهی سپاه گیلانغرب:

مسجد قلب تپنده دین مبین اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است+عکس

مسجد قلب تپنده دین مبین اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است+عکس
جانشین فرماندهی سپاه گیلانغرب گفت :دشمن هیچگاه نمیتواند با اقدامات دد منشانه و توطئه های خود مومنین را ازمساجد ، این پایگاه دینی و الهی دور کند.

به گزارش مطلع الفجر ، سرهنگ پاسدار پیرو  جانشین فرماندهی سپاه گیلانغرب  در ایین گرامی داشت روز جهانی مساجد در مصلی مسجد جامع گیلانغرب به ماهیت و فلسفه روز جهانی مساجد اشاره و اظهار  داشت:همه ما میدانیم که بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و این روز معزز جایگاهی متعالی در قلوب مسلمین دارد .

وی  افزود :در سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد،یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است و الا ظهور نمی‌کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

جانشین فرماندهی سپاه گیلانغرب گفت:اگرچه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال است و علت نامگذاری آن به مسجد این است که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال است؛ اما نباید از جنبه‌های دیگر مسجد غافل گردید.
 

وی تصریح کرد :با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و پس از آن، درمی‌یابیم که مسجد از آغاز پیدایش تاکنون به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت رسول خدا (ص (منشأ تحولات، خدمات و پایگاهی برای ابلاغ پیام‌های الهی به شمار می‌رفته است.

جانشین فرماندهی سپاه گیلانغرب به جایگاه مسجد در شهر گیلانغرب نیز که مامن و عبادتگاه مومنین و پایگاه  اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه بال بوده افزود:در حال حاضر نیز مسجد در زمینه‌های مختلف دارای فعالیت‌های گسترده است و هر قدر این فعالیت‌ها و کارکردها از تنوع بیشتری برخوردار باشد مسلما از جذابیت و اقبال بیشتری برخوردار شده و مورد استقبال گسترده‌تری از سوی تمامی اقشار جامعه، به ویژه قشر جوان قرار خواهد گرفت

سرهنگ پیرو ابراز داشت :نتیجه  حضور پرشور و مشارکت دینی  حد اکثری  در مساجد قطعا افزایش اعتقادات مذهبی و باورهای دینی، گذران مفید اوقات فراغت در محیط کاملا سالم اسلامی و مذهبی، ایجاد نشاط و مشارکت اجتماعی و... در سطح جامعه است.