سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113165|08:34 - 1402/05/26
نسخه چاپی

یک کارشناس نرم افزار؛

بد افزار و هکرها در کمین اطلاعات شخصیتان هستند/ بر روی لینکهای اغوا کننده ناشناس کلیک نکنید

بد افزار و هکرها در کمین اطلاعات شخصیتان هستند/ بر روی لینکهای اغوا کننده ناشناس کلیک نکنید
هکر ها و مجرمان سایبری هر روز به‌دنبال یافتن روشهایی اغواکننده و تحرک آمیز برای کلاهبرداری از قربانیان نا آگاه در فضای مجازی هستند.

به گزارش مطلع الفجر ،کارشناس نرم افزار سانه مطلع الفجر؛در فضای مجازی و سایبری ،نرم افزارها هایی با اهداف خاص می‌تواند توسط  مجرمین سایبری   وهکرها طراحی شود و در شبکه‌های اجتماعی با نام‌های تحریک‌آمیز و اغواکننده بنام وامهای میلیونی بدون ضمانت ، سود سهام عدالت،کمک بلا عوض دولت و ...به اشتراک گذاشته شود که حاوی یک بدافزار باشند و با باز کردن آنها امکان افشای اطلاعات شما وجود دارد.

همچنین ارسال یک لینک  و یا ایمیل آلوده یا جعلی بسیار ساده و بدون دردسر است و یک مهاجم به‌سادگی می‌تواند اقدام به ارسال یک ایمیل آلوده کند.

 

نباید فراموش کرد که اکنون نرم‌افزارهایی وجود دارند که قابلیت دسترسی به نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی مثل صندوق پیامک، دفترچه تلفن، دوربین و امکان ذخیره صدا را به هکر می‌دهند، به همین دلیل همان‌طور که دیده ایم و بارها پلیس فتا در شهرستان  هم هشدار می‌دهد، کاربران فضای‌مجازی باید در حفظ و نگهداری اطلاعات خود کوشا بوده و از نصب اپلیکشن‌های نامعتبر خودداری کنند.

برای ممانعت از آسیب اطلاعات و در راستای صیانت از فایلهای شخصی همه کاربران فضای مجازی باید نرم‌افزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس و فایروال به روز شده را در دستگاه متصل به اینترنت خود استفاده کنند.

با دسترسی هکرها  و ورود مغرضانه  مجرمین سایبری به محتوای پیامک‌های فرد قربانی این امر نیز متصور است که شبکه اجتماعی یا ایمیل قربانی نیز مورد سوءاستفاده واقع شود و هکر می‌تواند با تغییر شماره تماس یا ایمیل پشتیبانی، اکانت شبکه اجتماعی قربانی را به طور کامل از دسترس وی خارج کند ،
به عنوان یک آگاهسازی ؛ سعی کنیم بدور از سهل انگاری و ساده اندیشی همواره  دغدغه صیانت از اطلاعات شخصی  خود  داشته و همواره سواد رسانه ای  خود را افزایش دهیم  تا قربانی  لینکهای اغوا کننده و وسوسه انگیز هکرها نباشیم.

✍️کارشناس نرم افزار  رسانه مطلع الفجر