سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113163|13:07 - 1402/05/25
نسخه چاپی

گزارش؛

اجرای مسکن ملی در گیلانغرب بست ندارد/حضور مسئولان کشوری برای رفع مشکلات تامین زمین مسکن ملی گیلانغرب+عکس

اجرای مسکن ملی در گیلانغرب بست ندارد/حضور مسئولان کشوری برای رفع مشکلات تامین زمین مسکن  ملی گیلانغرب+عکس
طرح مسکن ملی، عنوان طرحی است که از سوی دولت یازدهم و دوازدهم و با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارائه گردیده در گیلانغرب در حال پیگیری است.

به گزارش مطلع الفجر ،طرحمسکن ملی، عنوان طرحی است که از سوی دولت یازدهم و دوازدهم و با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارائه گردیده که مرحله اول ثبت نام طرحمسکن ملی، از سه سال گذشته آغاز شده و وعده دولت، واگذاری 400 هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد الشرایط، تا پایان اجرای این طرح می باشد.

 

 

 در شهرستان گیلانغرب نیز با تلاش دستگاههای شهرستانی  تاکنون فاز های 1 و 2 و 3 و 6 کلید خورده و اما در برهه ای کار اکنون چالش های برای جانمایی زمین تامین کننده  و بانک زمین برای اجرای کلی طرح برای احقاق و اجرایی شدن طرح ده ساله مسکن ملی در شهرستان محروم گیلانغرب بوجود آمده است .
 طی دو سال اخیر در راستای مرتفع نمودن زمین اجرای طرح  5 منطقه به پیشنهاد شهرستان  در خروجی و ورودی شهر معرفی شه که با مخالفت  دستگاههای خدمات رسان  با این نگاه که زمینها در زمره زمینهای درجه 1  و 2هستند واقع شده و به نوعی چالش پیش روی اجرای طرح به حساب میآید .

 


از انجا که می بایست به تشخیص مجموع کارشناسان ذیربط  زمینهای محل اجرای طرح نباید جزو زمینهای درجه 1 و مرغوب کشاورزی باشد  امروز مهندس ضیایی کارشناسی ارشد مرکز تحقیقات آب و خاک  کشور  و محبی منش  کارشناس ارشد حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور در گیلانغرب حاضر شدندتا تدبیری برای تامین زمین  انجام گیرد .
 


 در این بازدید میدانی که با حضور مسئولان کشوری و مدیر کل امور اراضی  استان ، معاون مدیر کل  راه و شهر سازی  استان ، نماینده  دفتر  فنی  استانداری  و خانم نوربخش معاون فرماندار گیلانغرب و جمعی از مدیران ذیربط شهرستان حضور داشتند  زمینهای کله شک مجدد  در حوزه مکانیک خاک بازبینی شد  تا شاید گره ای که روند شتابنده احداث مسکن ملی در شهرستان گیلانغرب با ان مواجه است به تدبیر مدیران حاضر  باز شود .
در شهرستان گیلانغرب در راستای اجرای طرح مسکن ملی و با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه تاکنون چندین فاز از جمله فاز 1 که 33 واحدی وفاز 2  که 80واحدی می باشد روند خوبی دارند  و امید است  با تایید زمینهای پیشنهادی و تجدید نظر در درجه بندی اراضی  مردم محروم و بی خانمانی که به حوزه مسکن ملی دل خوش کرده اند با خبر نوید بخشی در آینده نزدیک مواجه باشند .
 طبق برنامه پیش بینی شده  قبل تر مسئولان گیلانغرب  از احداث ۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن گیلانغرب طی چهار سال آینده خبر داده بودند.
شهرستان گیلانغرب  دارای  60 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و گواور است .