سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113150|08:21 - 1402/05/16
نسخه چاپی

معاون سیاسی فرماندار؛

تشویق کودکان از مولفه های موثر در نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی است/اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه کل کش+ تصاویر

تشویق کودکان از مولفه های موثر در نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی است/اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه کل کش+ تصاویر
تشویق کودکان؛ از مولفه های موثر در نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی و بی‌شک همراهی والدین ازلذت‌بخش‌ترین روش‌های تشویق برای کودکان در امرخواندن کتاب است.

به گزارش مطلع الفجر ،سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با هدف شناسایی خیرین جهت تسریع در ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و راهکار و پیشنهادات و همکاری ادارات و جذب منابع اهدایی  وضعیت ارائه خدمات به اعضا و مراجعین  به ریاست معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری خانم شیدا  نوربخش  ؛ فرحناز برکاتی رئیس اداره کتابخانه های عمومی و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن شهرستان گیلانغرب در محل کتابخانه عمومی تخصصی سردار سلیمانی برگزار شد .

در ابتدای  جلسه رییس کتابخانه های عمومی  شهرستان بیان  ضمن تاکید بر ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت : فرهنگ کتاب وکتابخوانی یک وظیفه همگانی است  ازکتابخانه های عمومی این شهرستان در مسیر حرکت ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی با استفاده حداکثری از فضاهای کتابخانه ای نیز بعنوان عامل ترویجی جهت پیشبرد اهداف در این مسیر باید استفاده کرد.
خانم برکاتی به  نقش خیرین  در جامعه  اشاره و تصریح کرد :با توجه به اینکه خیرین نقش مهمی در جامعه دارند و علاوه بر تأمین منابع از سوی نهاد نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین نیز میباشد.

خانم نوربخش  ترویج فرهنگ کتابخوانی را مستلزم نهادینه کردن  این شاکله درنهان خانواده   دانست و گفت :تشویق کودکان به کتاب وکتابخوانی به غیر از کتاب‌های درسی موجب تقویت فرهنگ کتابخوانی می‌شود

معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری ابراز داشت :مردم به دلیل مشغله های فراوان زیاد به کتابخوانی توجه نمیکنند ما باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از کودکان آغاز کنیم.
 

وی گفت :در زمانهای گذشته تهیه و خواندن کتاب بسیار مشکل بود ولی اکنون با وجود کتاب‌ و کتابخانه‌های متعدد علاقه مردم به ویژه جوانان به کتابخوانی کمرنگ تر شده است فضای مجازی باعث کم توجهی به این موضوع گردید اگر امروزه راهکارهای مناسبی جهت تقویت کتابخوانی در کتابخانه ها ارائه نشود فرهنگ غربی جایگزین آن می گردد.

همچنین اقای پیشقدم رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در یک اقدام فرهنگی  بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب جهت تجهیز کتابخانه نوروز نژاد روستای کل کش اهدا نمودند .

بمنظور ارتقا سطح خدمات عمومی در بستر کتاب و کتابخوانی   در پایان اعضای حقیقی وحقوقی نظرات خودرا بیان نمودند.


در شهرستان گیلانغرب پنج باب کتابخانه ی عمومی با  ۵۱ هزار نسخه کتاب در ۴۸ هزار عنوان موجود است.

 در شهرستان گیلانغرب سه هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور ، بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.