سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113146|08:39 - 1402/05/16
نسخه چاپی

یادداشت؛

به بهانه روز خبرنگار ؛ روزی که روحی عاشقانه می‌طلبد

به بهانه روز خبرنگار ؛ روزی که روحی عاشقانه می‌طلبد
امروزه نیز زحمتکشان متعهد عرصه خبربا مد نظر قرار دادن جهاد تبیین و اصل صداقت مداری، بایدبه آنچه که می‌تواند جامعه را به واسطه توجه به باطن و نتایج اخبار سوق دهد توجه شایانی داشته باشند. 

به گزارش مطلع الفجر ،قطعا خبرنگاری  حرفه‌اي كه شب و روز ندارد، عصر ارتباطات به او نياز وافر دارد، در اطلاع رساني نقشش انكارشدني نيست، بايد همواره در پي خبر باشد و با خبر، بايد با قبول خطر‌هاي فراوان، از مرزها نيز گذر كرده و به واقع «خبرنگاري» كند. 
خبرنگار صادقانه مي‌نويسد، مي‌نويسد براي ساختن فرهنگ غني، مي‌نويسد براي ساختن كشوري آباد و آزاد، براي ساختن بهترين‌ها براي ايران و ايراني؛ اينان همواره در عمق جامعه زندگي مي‌كنند و سلامت فرهنگي و فكري هر جامعه‌اي، مرهون تلاش‌هاي شبانه روزي آنهاست. 

حسن انتخاب نامگذاری در این خصوص از موضوعاتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، خبرنگار وظیفه انتقال صحیح و سالم خبر را دارد و در عین حال می‌تواند خبر را همراه با تحلیلی روشنگرایانه نشر بدهد.

اما یک نکته ظریفی در این خصوص،  شهید صارمی شهید مبارزه با تحجر دینی و دگماتیسمی است تفکری که فرسنگها با اندیشه های روشن معمار بزرگ انقلاب فاصله دارد و برداشتی حداقلی و قشری از دین را یدک میکشد. 

بدیهی است هرگز نباید نقش آگاهی بخشی خبرنگاران و اصحاب رسانه در عصر ارتباطات و عصر دیجیتال به فراموشی سپرده شود. 

 

آنچه زینب کبری سلام علیها پس از واقعه عاشورا انجام داد با کلام و رفتار و خطبه های خود و عملکردش در کوفه و شام و حتی در مدینه نه تنها  به بیان واقعیت عاشورا بلکه شاهد تبیین  حقیقت و فلسفه واقعه کربلا که در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری رخداد می باشیم . 
 

امروزه نیز زحمتکشان متعهد عرصه خبربا مد نظر قرار دادن جهاد تبیین و اصل صداقت مداری، باید ضمن توجه به اصل و صحت خبر به آنچه که می‌تواند جامعه را به واسطه توجه به باطن و نتایج اخبار سوق دهد توجه شایانی داشته باشند. 
 

بیان خواست آحاد مردم و انتقال آن به مسولان و تبیین تلاش صادقانه مسولان توام با انتقادات سازنده می‌تواند منجر به درک متقابل مردم و مسولان باشد. 
 

هم مسولان همواره خود را زیر ذره بین اصحاب رسانه بدانند و هم مردم در جریان تلاش های مسولین صادق و خدمتگزار قرار بگیرند. 

بدیهی است مردم نیز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت تشخیص و تحلیل عمل و رفتار سره را از نا سره را دارند و در این خصوص عملکرد اصحاب رسانه می‌تواند منجر به  ارتقا دانش و بینش جامعه  و آحاد مردم نسبت به مسایل گوناگون در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی و ... باشد.
 

در خاتمه روزخبرنکار را به تمامی تلاشگران عرصه خبر و اصحاب رسانه تبریک گفته و آرزومندیم این عزیزان همواره آنگونه که باید نقش شایسته خود را به نحو مقتضی انحام دهند/ یا حسین