سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113124|11:57 - 1402/05/02
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

مراسم"احلی من العسل" در شهرستان گیلانغرب برگزار شد+ عکس

مراسم"احلی من العسل" در شهرستان گیلانغرب برگزار شد+ عکس
مراسم عزاداری "احلی من العسل" با حضور نوجوانان گیلانغربی به یاد حماسه‌سازی قاسم بن الحسن در لبیک به ندای امام حسین (ع)، در مسجد جامع شهر برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم عزاداری "احلی من العسل" با حضور نوجوانان گیلانغربی به یاد حماسه‌سازی قاسم بن الحسن در لبیک به ندای امام حسین (ع)، در مسجد جامع شهر با حضور نوجوانان عزادار  و امام جمعه شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان گیلانغرب در این آیین گفت:قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نیک نهادی بود که در پاسخ به ندای ولی خود بابیان "الموت احلی من العسل" به جهانیان اثبات کرد ، ایثار و شهادت در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هر جا که ولی خدا درخواست یاری کرد باید از گرامی ترین سرمایه خود یعنی جان گذشت.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب  افزود: این الگوهای تحول ساز درتاریخ اسلام عامل تربیت و تعالی جوانان ایران اسلامی دردفاع مقدس شدند تا با تاسی از این بزرگوار حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در اذهان دنیا خلق کنند.

 

امام جمعه گیلانغرب ادامه داد:محرم یادآور حماسه سازی انسان‌های والایی است که بانثار خون خود درس آزادگی را به همه بشریت ارزانی کردند و حضور جوانان عاشورایی عامل تحرک این نهضت تا امروز شده است.