سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113103|10:45 - 1402/04/22
نسخه چاپی

معاون سیاسی فرماندار ؛

توطئه‌ی کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر است

توطئه‌ی کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر است
معاون سیاسی فرماندار شهرستان گیلان گفت : یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است کاری که رضاخان می خواست با آن فرهنگ کشور را تغییر دهد.

به گزارش مطلع الفجر ،‍معاون سیاسی  فرماندار شهرستان گیلان غرب در آیین گرامی‌داشت هفته حجاب و عفاف در این شهرستان  ضمن تبریک این هفته و تشکر از بانیان  مراسم  به فلسفه نامگذاری روز عفاف و حجاب در قیام گوهرشاد  و  حکایت مردمی که برای دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند  اشاره کرد .

 

خانم نوربخش افزود: یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است کاری که رضاخان می خواست با آن فرهنگ کشور را تغییر دهد تا مردم از پوسته خود دربیایند و فرهنگ یک قوم دیگر را جایگزین کند.

وی به فرهنگ و سنت جامعه اشاره وابراز داشت: بدون شک فرهنگ هر ملتی از پوشیدن نوع لباس، آداب و رسوم و اعتقادات آنها شکل گرفته است قاعدتاً نفوذ به اعماق یک فرهنگ شکل‌گرفته کار ساده ای نیست، فرهنگ هر انسان مانند یک نماد برای اوست که با آن وسیله خود را معرفی می کند.

 

معاون فرماندار گیلانغرب  در ادامه  با اشاره به اینکه پایه و اساس هر جامعه پایدار و موفقی ریشه در تربیت و استحکام بنیاد خانواده‌ها دارد گفت: امروز دشمن به عناوین مختلف در قالب جنگ نرم، حمله به باورهای اعتقادی و دینی و سست کردن بنیان خانواده‌ها سعی در به انزوا کشاندن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه دارد و چه خوب است تا در هفته حجاب و عفاف همه ما احیاگر فرهنگ مصونیت بخش حجاب در جامعه باشیم.