سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113078|08:10 - 1402/04/12
نسخه چاپی

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب:

واقعه عظیم غدیر خم درگیلانغرب بازخوانی می‌شود 

واقعه عظیم غدیر خم درگیلانغرب  بازخوانی می‌شود 
فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، واقعه بزرگ و تاریخی غدیر در گیلانغرب باز خوانی می‌شود.

به گزارش مطلع الفجر؛سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر ، ضمن اشاره به بازخوانی واقعه غدیر در این شهرستان اظهار داشت: در راستای تبیین بیشتر واقعه غدیر برای مردم شهرستان گیلان غرب این واقعه با شکوه برای چندیمین سال متوالی این شهرستان بازسازی می‌شود.

وی افزود:هدف از اجرای این برنامه آشنایی بیشتر نسل جوان با واقعه غدیر ومردمی کردن غدیر است و در بازسازی واقعه غدیر به دنبال گسترش معارف اسلامی در جامعه هستیم.

سرهنگ نجفی تاکید کرد: مراسم جشن و بازخوانی واقعه غدیر با هدف تبیین و ترویج واقعه غدیر و همچنین معرفی امیر المومنین علی (ع) به‌عنوان الگوی کامل بشریت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر بزرگداشت عید غدیر، تصریح کرد: برای فراموش نشدن این خاطره دینی و اساسی باید مراسم دهه ولایت و احیای غدیر را هرچه باشکوه تر زنده بداریم.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم و استمرار غدیر است، اظهار داشت: در این دهه علاوه بر برنامه‌های تبیینی و محتوایی حول محور ولایت و امامت و تبیین ساختار ولایت فقیه که بر گرفته از غدیر است نسبت به بیان فضائل و مناقب امیرالمومنین(ع)، ترویج فرهنگ مواسات، اطعام، ایجاد فضای سالم نشاط و افزایش روحیه امید اهتمام ویژه‌ای بعمل آمده است.

 سرهنگ نجفی گفت : بازخوانی واقعه غدیر  مصادف با 15 تیرماه  جاری راس ساعت 21 و 30 دقیقه شب  در مکان پارک روبروی فرمانداری گیلانغرب  با برنامه های متنوع برگزار می شود ضمن اینکه  خطبه خوانی و مسابقه فرهنگی برای بزرگسالان عزیز و مسابقه نقاشی کودکان  با اهدای 20  هدیه ارزنده به 20 برنده مسابقه فرهنگی و به همه کودکان شرکت کننده در مسابقه نقاشی جایزه داده می شود .