سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113054|07:50 - 1402/03/18
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب؛

آتش 27 هکتار از مزارع گندم و پسچر،گیلانغرب را به کام خود برد

آتش 27 هکتار از مزارع گندم  و پسچر،گیلانغرب را به کام خود برد
فرماندار گیلانغرب گفت: بامداد امروز ۲۷ هکتار از مزارع کشاورزی روستای میرابه دهستان حومه بخش مرکزی در این شهرستان طعمه حریق شد.

به گزارش مطلع الفجر ، مهندس وحید محمدی فرماندار گیلانغرب با تایید خبر اتش سوزی یاد شده  افزود: بر اثر این آتش‌سوزی هفت هکتار گندم درو نشده و ۲۰ هکتار پسماند کشاورزی در آتش سوخت.

وی اظهار کرد: پس از وقوع حادثه با حضور اعضای ستاد بحران، نیروهای امدادی، مردم و آتش نشانی در محل حضور یافتند.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: با توجه به وزش باد و زمینه برای گسترش آتش، به همت نیروهای امدادی و مردم و بخصوص تلاش فرماندهی انتظامی شهرستان و همچنین پاسگاه گورسفید و آتش نشانان شهرداری از انتشار آتش به زمین ها و مزارع همجوار جلوگیری و آتش سوزی مهار شد.

محمدی با بیان اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، گفت: این سومین فقره آتش سوزی از ابتدای امسال است.

او گفت: توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی و مزارع احتمال بروز آتش سوزی مزارع و مراتع و اراضی کشاورزی به مراتب بیشتر می شود از این رو کشاورزان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

برداشت گندم از مجموع ۳۲ هزار هکتار از مزارع گیلانغرب آغاز شده که طبق پیش بینی های اولیه جهاد کشاورزی این شهرستان امسال ۵۵ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی شهرستان برداشت خواهد شد.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است. 
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 113 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.