سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112414|08:46 - 1401/01/15
نسخه چاپی

حجت الاسلام فاطمی نسب؛

ماه رمضان فرصتی برای اشاعه برنامه‌های دینی و قرآنی است

ماه رمضان فرصتی برای اشاعه برنامه‌های دینی و قرآنی است
،امام جمعه گیلانغرب گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای اشاعه و ترویج برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی و بهره‌گیری از فیوضات معنوی این ماه مبارک است.

به گزارش مطلع الفجر ؛حجت الاسلام «مجتبی فاطمی‌نسب»  در گفت و گویی افزود: همه دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی وظیفه خطیری را در راستای اشاعه برنامه های دینی برعهده دارند.

وی اهمیت ماه مبارک رمضان را در کنار فریضه نماز دانست و با تاکید بر خودسازی و معنویت، گفت: طراوت روح نیاز اساسی انسان است زیرا که آیات قرآن واحادیث نیز انسان را شایسته تعالی معرفی کرده است.

امام جمعه گیلانغرب ادامه داد: لازمه این امر هم در ماه مبارک رمضان ایجاد فضای معنوی و بسترسازی مناسب است و برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام فاطمی‌نسب گفت: غبارروبی مساجد شهرستان گیلانغرب پیش از فرارسیدن ماه مبارک انجام گرفته و علاوه بر روحانیون و طلاب مستقر در شهرستان با پیگیری های صورت گرفته طی هفته جاری تعداد دیگری مبلغ و روحانی به شهرستان اعزام خواهند شد.

وی از هیات‌های امنای مساجد خواست تا با برنامه ریزی لازم و فعالیت مطلوب زمینه استفاده هرچه بهتر از وجود مبلغان دینی در مساجد را فراهم نمایند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و همچنین برنامه جزء خوانی عمومی در مساجد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده ذکر نموده و از برگزاری کلاس های آموزش قرآن در در مراکز نظامی و اداری و همچنین حضور پررنگ روحانیون و طلاب در مدارس نیز خبر داد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تظاهر به روزه خواری و کشف حجاب را از جرایم همسو بیان کرد و لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را متذکر شد و افزود: به طور قطع مراجع ذیربط با توجه به دستورالعمل های قانونی با هرگونه حرمت شکنی نیز برخورد خواهند کرد.