سرویس: ویژهکد خبر: 1119|20:32 - 1391/09/26
نسخه چاپی

فتنه گران محاکمه نشده می توانند رئیس جمهور شوند! / تناقض بزرگ در نامه چند خطی

فتنه گران محاکمه نشده می توانند رئیس جمهور شوند! / تناقض بزرگ در نامه چند خطی
تداوم نامه پراکنیها و همه آنچه که از نامه علی مطهری به آیت الله جنتی بر می آید
فتنه گران محاکمه نشده می توانند رئیس جمهور شوند! / تناقض بزرگ در نامه چند خطی

مطلع الفجر-علی مطهری در نامه سرگشاده ای به رئیس شورای نگهبان علاوه برتداوم رسانه ای کردن اختلاف نظرها بین مسئولین محاکمه نشدن را نشانه صلاحیت فتنه گران برای رئیس جمهور شدن می داند.

به گزارش مطلع الفجر،پس از تاکید صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم رسانه ای شدن اختلاف نظرهای شخصی مسئولین، علی مطهری روز گذشته در نامه ای خطاب به رئیس شورای نگهبان تلویحا خواستار حضور موسوی و کروبی در انتخابات شده است. علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که مواضعش در اصرار بر سئوال از رئیس جمهور قلبه احساسات بر تشخیص مصالح را نشان می داد این بار در اظهار نظر عجیب خود خطاب به آیت الله جنتی با استدلالی جالب می نویسد: " شما فرموده اید: امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند اگر مقصود شما افرادی است که جرم آنها در دادگاه صالح اثبات شده و حکم دادگاه موجب محرومیت آنها از حقوق اجتماعی است، سخن جناب عالی درست است، در غیر این صورت وجاهت قانونی ندارد. فرضا آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد."

عبارت بهتر از این نوشته یعنی هر فتنه گر محاکمه نشده ای صلاحیت رئیس جمهور شدن را دارد. جالب اینجاست که اگر این استدلال بخواهد دستور کار نظامات تایید صلاحیت در هر سیستمی باشد تمام کسانی که هر دلیلی مشمول لطف و فرصت دستگاه قضا شده اند می توانند داعیه در دست گرفتن زمام امور مردم را داشته باشند.

و البته باز هم با استناد به این استدلال عجولانه از مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین گرفته تا فراریان فتنه 88 به آغوش غرب که در دادگاه صالحه محاکمه نشده اند نیز می توانند در انتخابات ها شرکت کنند. باید دید میرحسین موسوی و کروبی و یا کسانی که بعد از انتخابات 88 حماسه حضور 40 ملیونی ملت را به بازی گرفته و ماهها امنیت ملی کشور در عرصه مختلف را دستخوش امیال وخواسته های خود قرار دادند و خود نیز بازیچه دست دستگاه های جاسوسی و تبلیغاتی دشمنان نظام شدند دوباره قابل آزمودن هستند؟ و اصولا آزموده را دوباره امتحان کردن خطا نیست؟ میر حسین موسوی و کروبی مگرتا کنون از تمام خسارات جبران نشدنی ماجرای فتنه ابراز پشیمانی کرده اند و آیا اصلا ابراز پشیمانی آنها دیگر فایده ای هم دارد؟ آیا هیچ عقل سلیمی فراهم کردن میدان دوباره برای حماقت آنها در عرصه سیاسی و به بازی گرفتن کیان نظام اسلامی را برای کسانی که توبه نکرده و عناد خود را شفاف ساخته اند  می پذیرد؟

به هرحال در استدلال بی بنیه آقای مطهری در این خصوص کنکاش بیش از این لازم نیست.پاسخ مطهری در نامه خودش به خودش 

جالب اینجاست خود آقای مطهری در همین چند خط نگارش نامه خودش استلال کرده و خودش نیز این استدلال را رد کرده است. مطهری در ادامه نوشته است: "پس بهتر است به جای صدور این گونه احکام مِن عندی راه قانون را طی کنیم" یعنی خود ایشان هم در مواجهه با سران فتنه 88 درخواست طی شدن راه قانونی که همان محاکمه در محضر دادگاه صالحه باشد را خواستار شده است و این یعنی درخواست حضور و تایید صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای کسانی که باید به دلایل متعدد در دادگاه محاکمه شوند که در این بحث فقط ضرورت محاکمه عوامل فتنه 88 غیر قابل انکار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد