سرویس: کرمانشاهکد خبر: 111871|09:24 - 1397/11/07
نسخه چاپی

مدیر‌کل گمرکات کرمانشاه خبر داد

رشد 50 درصدی صادرات از طریق مرزهای کرمانشاه به کشور عراق

رشد 50 درصدی صادرات از طریق مرزهای کرمانشاه به کشور عراق
مطلع الفجر:مدیر‌کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی 10 ماهه سال‌جاری صادرات از طریق مرزهای این استان از لحاظ ارزشی 50 درصد رشد داشته اشت.

به گزارش مطلع الفجر،خلیل حیدری امروز در گفت‌وگویی، از رشد 50 درصدی صادرات از طریق مرزهای استان به کشور عراق طی 10 ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، خبر داد.

مدیر‌کل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش رونق اقتصادی و صادراتی در مرزهای استان، گفت: استان کرمانشاه دارای 2 مرز رسمی(پرویزخان وخسروی) و چهار بازارچه مرزی (سومار، شوشمی، شیخ‌صله و تیه‌کوه) و همچنین با دارا بودن 372 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می‌تواند شاهراه اقتصادی غرب کشور باشد.

وی به توانمندی‌های مختلف استان در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن اشاره و بیان کرد: با در نظر گرفتن چرخه تولید تا توزیع می‌توان به نقش و اهمیت صادرات به بازارهای بیرون از کشور پی برد که همین موضوع تولید، اشتغال و توانمندی اقتصادی را به همراه دارد.

حیدری گفت: صادرات استان کرمانشاه طی 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 2 میلیارد و 375 میلیون دلار کالا از نظر وزنی 33 رشد (4 میلیون و 772 هزار تن) داشته است.

این مسؤول ادامه داد: بیشترین و گسترده‌ترین فعالیت با دولت کرد عراق از طریق مرز پرویزخان (یکی از برزگترین مرز رسمی کشور با عراق) انجام می‌شود.

به گفته حیدری، تردد خودروهای حامل کالاهای صادراتی در مرزهای استان چند برابر شده که این نشان از تمایل طرف عراقی به بازار ایران است، شرایطی که می‌تواند برای استان کرمانشاه یک فرصت باشد./فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد