کد خبر: 111744|12:48 - 1397/05/30
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

کسب رتبه اول کشوری کرمانشاه در کاهش جرایم/اولویت مجازاتهای جایگزین برای جرایم خفیف/از ظرفیت معتمدین و بزرگان منطقه برای رویه اصلاح بهره گیری شود

کسب رتبه اول کشوری کرمانشاه در کاهش جرایم/اولویت مجازاتهای جایگزین برای جرایم خفیف/از ظرفیت معتمدین و بزرگان منطقه برای رویه اصلاح بهره گیری شود
مطلع الفجر:رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کسب رتبه نخست کشوری استان کرمانشاه در زمینه کاهش جرائم طی یکسال گذشته خبرداد.

  به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، محمد رضا عدالتخواه در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری گیلانغرب طی سخنانی از کسب رتبه نخست استان کرمانشاه در کشور در زمینه کاهش جرائم در یکسال گذشته خبرداد.
وی در این خصوص تصریح کرد: براساس ارزیابی معاونت پیشگیری قوه قضائیه دادگستری استان کرمانشاه  در یکسال گذشته بعنوان تنها استان کشور نه تنها افزایش جرائم نداشته بلکه یک ونیم درصد کاهش جرائم داشته است.

این مقام قضایی با بیان اینکه در 4 سال گذشته  حجم پرونده های ورودی استان از 117 هزار پرونده به 76 هزار فقره کاهش یافته است  تصریح کرد: تلاش میشود امسال این تعداد به کمتر از 70 هرار نیز برسد.

عدالتخواه اظهار داشت: ستاد تالیف قلوب استان نیز  توانسته در یکسال گذشته از مجموع 220 فقره پرونده قتل عمد و  و سایراختلافات تاکنون 90 فقره آنرا به اصلاح منتج نماید.

  وی با تاکید بر اینکه در جرایم خفیف باید از مجازاتهای جایگزین استفاده شود  یاد آور شد :دادگستری  استان کرمانشاه در زمینه صدور احکام مجازاتهای جایگزین  نیز با صدور احکام 400 هزار ساعت خدمات جایگزین حبس توانسته است  رتبه نخست کشور را کسب نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اهمیت و سختی کار قضاوت افزود:نظم و انظباط در مجموعه دادگستری باید بگونه ای باشد که به جاهای دیگر هم القاء پیدا کند.

وی گفت: باید  از ظرفیت های بزرگان و معتمدین محلی برای اصلاح در جامعه استفاده گردد و دادگستری در این راستا برنامه های خاصی را دارد.

عدالتخواه در ادامه سخنان خود برخورد قاطع با مفاسد را اولویت کار دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت :  افرادی که در برهه کنونی  در جنگ اقتصادی اقدام به احتکار میکنند به عنوان ستون پنجم دشمن  عمل میکنند وجواب  دستگاه قضا با این حوزه قاطع خواهد بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد