سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 111298|13:40 - 1396/11/21
نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اجرای فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مرحله نهایی/ اولویت‌ اپراتورها ارتقا نرخ بهره‌وری و بازاریابی بین‌المللی است

 اجرای فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مرحله نهایی/ اولویت‌ اپراتورها ارتقا نرخ بهره‌وری و بازاریابی بین‌المللی است
مطلع الفجر: وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اپراتورها باید بازاریابی بین‌المللی داشته باشند، گفت: امروز از بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی بهره‌برداری می‌کنیم و بقیه عملیات فاز ۳ هم به زودی آغاز می‌شود.

به گزارشمطلع الفجر،عباس آخوندی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: امروز روز خجسته‌ای برای صنعت بندر و دریانوردی است و امیدواریم این پروژه‌ها هدیه‌ای بزرگ برای ملت ایران باشد.

وی به ترمینال ۲ بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: تا پیش از این ترمینال ۲ احداث شده بود، اما از نظر تجهیزات کمبودهایی داشت و ضرورت داشت با نصب ۲۰ دستگاه جرثقیل ظرفیت بهره‌برداری آن ۱.۵ برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از توافقات برجام ۱۱۴ میلیون یورو قرارداد منعقد شد تا ۱۲ فقره جرثقیل جدید بندری وارد بندر شهید رجایی شود که ۲ فقره آن در حال حاضر نصب شده و ۲ فقره در حال نصب است.

آخوندی با تأکید بر اینکه امیدواریم نرخ بهره‌وری در بندر شهید رجایی به‌عنوان بندر کانتینری ایران افزایش یابد، گفت: موفق شدیم ترمینال‌های شماره یک و دوی بندر شهید رجایی را جهت بهره‌وری به مدت ۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی بیان کرد: از هر دو شرکت خواسته‌ایم که بتوانند شرکای بین‌المللی بگیرند تا امکان بازاریابی خارجی داشته باشند و نرخ بهره‌وری بندر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم با این اتفاق سرفصل جدیدی در نرخ بهره‌برداری از بنادر ایران باز شود و حمل مستقیم از بنادر جهان به سمت بنادر شمال خلیج‌فارس ارتقا یابد.

آخوندی تأکید کرد: اپراتورهای ترمینال‌های یک و دو باید بتوانند سهم فیدری ما را کاهش دهند و سهم بهره‌وری مستقیم را افزایش دهند.

وی افزود: امیدواریم سال آینده نرخ بهره‌وری کانتینری در این بندر با شاخص‌های روشنی بهبود یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم همزمان از بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی بهره‌برداری کنیم و بقیه عملیات فاز ۳ هم که در مراحل نهایی است به‌زودی مناقصه خواهد شد.

آخوندی افزود: توسعه بندر جاسک اولویت بعدی ما خواهد بود و بعد از آن باید سایر بنادر هرمزگان توسعه یابند تا تمرکززدایی از کشور انجام شود.

وی تأکید کرد: ما موفق خواهیم بود سهم ایران را در حمل‌ونقل دریایی جهان بازپس گیریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد