کد خبر: 111096|08:52 - 1396/10/28
نسخه چاپی

یادداشت؛

تشییع یک پروپاگاندای مرده /بجای جدلهای سیاسی"مردم داری"خود را اثبات کنید

تشییع یک پروپاگاندای مرده /بجای جدلهای سیاسی"مردم داری"خود را اثبات کنید
مطلع الفجر:دوران طراحی پروپاگاندای سیاسی فریبکارانه ، غوغا سالاری و هیاهوهای سیاسی منفعت طلبانه به پایان رسیده است، برای محرومیت گیلانغرب ، مردمداری خود را اثبات کنید.

مطلع الفجر-مجتبی.ج/درشرایطی که بیش از هر زمان دیگر گیلانغرب محروم ، بیکار و بحران زده نیازمند خرد جمعی ، تلاش و انسجام فکری سیاسیون و صاحبان اندیشه در مسیر مطالبه گری حقوق مسلم این خطه و رفع مشکلات مردم است عقلایی آنکه دعواهای سیاسی و حزبی عقیم که هیچگاه در مسیر مطالبات و محرومیت زدایی مردم گیلانغرب مظلوم نبوده و در پستو خود مطالبه ها و منفعتهای شخصی و حزبی درآن مستتر بوده و برای مردم فهیم و روشنفکر گیلانغرب شمایل انها شناخته شده است کنار گذاشته شود .

به راستی کدام فکر و وجدان آگاهی در برهه کنونی نیاز اول مردم گیلانغرب را مجادلات، سهم خواهی ها و گردنکشی های سیاسی میداند ؟

در روزهای اخیر شکل گیری برخی دعواهای مجازی ممکن است اذهان برخی را درگیر کرده باشد اما واقعیت مسلم انکه مردم قبل از اینکه مشتاق داستان سرایی ، عریضه نویسی و کشمکشهای حزبی و جدل انگیز باشند کنجکاوند بدانند کدام وجدان بیدار و یا چهره سیاسی مدعی درحوزه محرومیتها و روزهای بحرانی پسا زلزله درد آن خانواده ای که اکنون بدون چادر و زیر کپرهای دست ساز شب را به صبح می رساند و ساعتها سرما و هوای نا مساعد را به جان می خرد را درک میکند .

اکنون نه روز زور آزمایی سیاسی و سهم خواهی و درج عریضه های گله مندانه ؛ بلکه روز اثبات مردم داری است .

برای مردم به وضوع در این هوای بحرانی اثبات شده کسی که در محافل و تریبونها بدون مصلحت اندیشی سیاسی و صرفا بر معیار مطالبه حقوق مسلم و قانونمند مردم محرومی که سالهاست بسیاری از مطالبات و دغدغه و حقوقشان به شایستگی ادا نشده ؛ دم از مطالبه گری می زند شایسته احترام و اعتماد است .

از سویی مرور رزومه عملکردی گذشته برخی چهره های مدعی سمت دعوای اخیر مجازی شهرستان به نمایانی اعتماد و یا بدبینی شاکله مردم را عینیت بخشیده و ضرورتاً نیاز به شرح واقعه مجدد نیست اما مجدداً عارضم که اگر شما چه در جایگاه نماینده یک طیف فکری و یا یک جریان سیاسی و حزبی دم از مردم داری می زند و ادبیات شما بر مدار درک آلام ، مشکلات و نیازهای مردم است باید چنان این امر را تبیین و عرضه کنید که مردم چیزی جزهدف "خدمت بی شائبه" از آن برداشت نکنند چرا که گمان عمومی این است که عده ای قلیل و حقیر به گمان خودکامگی و تک صدایی گذشته خود اکنون فکرخام می پرورانند.

ذهن و خاطر مردم گیلانغرب هنوز بعد از زلزله اخیر مخدوش و مکدر است ؛ چنانچه کسی میخواهد از پشتیبانی مردمی برخوردار گردد باید در میدان خدمت رسانی از روستاهای شنغال خالدی تا روستاهای دور افتاده و محروم دهستان ویژنان آستین خدمت بالا زند و شعار خدمت رسانی به مردم را عینیت بخشد از قدیم گفتن با حلوا حلوا دهن کسی شیرین نمیشود و بدین برداشت مردم از شعار های بدون پشتوانه و حرفهای تبلیغاتی خسته اند ، این مردم نیازمند خدمت جهادی و دلسوزانه اند.

به رغم بلوغ فکری و تعالی خرد جمعی مردم گیلانغرب آگاه تر ازآن هستند که با ادبیاتی ملون و فریبکارانه از اعتمادشان سو استفاده شود و در لوای نمایندگی افکار عمومی ؛هدف ، منفعت و خط فکری و جریانی خاص به انها قالب شود.

شهرستان گیلانغرب باوجود عقبه فرهنگی ، اصالت تاریخی ، رشادتهای کم مثال در دفاع ،مقاومت و ایستادگی 8 سال دفاع مقدس اکنون در این سالها به دردی مزمن و رنج اور دچار شده است و قلب مردمانی که اکنون از بیکاری و محرومیت به درد آمده دیگر دعواهای سیاسی بیهدف را بر نمیتابد .

کسانی که قصد دارند مردم انها را به عنوان لیدر فکری ، عقیدتی و اجتماعی خود به شمار اورند باید با درک متقابل محرومیت و چالش های پیش روی مردم ، مردم داری خود را به اثبات برسانند دوران طراحی پروپاگاندای سیاسی مرده، غوغا سالاری و هیاهوهای سیاسی منفعت طلبانه که دردی از دردهای مردم را حل نمیکند به پایان رسیده و نزد مردم این مقوله ، روایتی مردود می باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد