کد خبر: 110819|08:48 - 1396/08/11
نسخه چاپی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان غرب خبر داد؛

تمدید جشنواره ملی شعر گیلانغرب تا ۲۵ آبان ماه جاری

تمدید جشنواره ملی شعر گیلانغرب تا ۲۵ آبان ماه جاری
مطلع الفجر:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب، گفت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی شعر گیلانغرب تا پنج شنبه(۲۵ آبان) تمدید شد.

لطف اله باوند پور ، در گفتگویی اظهار داشت: جشنواره نقش گیلانغرب در دفاع مقدس طی سال های گذشته به صورت استانی و منطقه ای با حضور استان های کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و خوزستان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به رشادت‌ها و پایمردی‌های مردم گیلانغرب در مقابل دشمن تا دندان مسلح بعثی با بیش از 150 بار بمباران هوایی و موشک باران که منجر به تخریب کامل این شهر شد، افزود: مردم غیور شهرستان گیلان‌غرب در طول دوران دفاع مقدس با تحمل فشارهای فراوان و عدم امنیت منطقه هیچ‌گاه این دیار را ترک نکردند.

 

این مقام مسئول ، با بیان اینکه مردان و زنان سلحشور گیلان‌غربی با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 و پس از اشغال شهرستان قصرشیرین توسط نیروهای متجاوز رژیم بعثی عراق و پیشروی آن‌ها به طرف این شهرستان با استفاده از کم‌ترین ابزارات جنگی گرم و سرد، دشمن تا بن دندان مسلح را تا 10 کیلومتری پایین شهر عقب راندند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه مردم مقاوم گیلانغرب 750 شهید، بیش از 2 هزار و 125 جانباز و 133 آزاده سرافراز، ابراز کرد: مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای پایداری پرشکوه مردم غیور و عزیز این شهر را در دوران هجوم رژیم بعثی، مایه افتخار جوانان این منطقه دانسته و از آن به عنوان دومین شهر مقام ایران یاد کردند.

 

باوند پور، اذعان کرد: در همین راستا نخستین جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس آذر ماه سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه در دو بخش فارسی و کردی برگزار می شود.

 

وی احیاء فرهنگ شهادت، خاطرات جبهه و جنگ، بسیج و دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش سنگرسازان بی سنگر و شهدای مدافع حرم از بخش های اصلی این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: آثار ارسالی با موضوع گیلانغرب در دفاع مقدس، چهارم مهر روز مقاومت مردم گیلانغرب، عملیات مطلع‌الفجر و شهدای گیلانغرب در بخش ویژه جشنواره بررسی می شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب، با بیان اینکه پایان مهر آخرین مهلت شرکت در جشنواره بود، اعلام کرد: با توجه به استقبال خوبی که از جشنواره به عمل آمده است، مهلت ارسال آثار تا 25 آبان تمدید شده است.

 

وی گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را بدون محدودیت سنی به دو زبان فارسی و کردی به دبیرخانه جشنواره واقع در کرمانشاه شهرستان گیلانغرب، باغ فلاحت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغربgigh.farhang.gov.irمراجعه کنند و یا با شماره های ۴۳۲۲۸۹۵۱ و ۴۳۲۲۴۵۸۳و ۴۳۲۲۲۵۹۹-۰۸۳تماس بگیرند.

 

 مجموعه آثار برگزیده جشنواره از سوی دبیر خانه دائمی جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس، در قالب کتاب منتشر خواهد شد

شهرستان مرزی گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس 750 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به یمن این مقاومت و پایداری، از لسان رهبر معظم انقلاب مفتخر به دومین شهر مقاوم کشور است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد