سرویس: ویژهکد خبر: 11024|12:00 - 1392/02/25
نسخه چاپی

ایران و آمریکا متحد شدند

ایران و آمریکا متحد شدند

286526_141مطلع الفجر-رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی ایران نیز که در این گردهمایی حضور داشت،گفت:" جایی که من از آنجا می آیم کشتی تنها یک ورزش نیست بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ است."

فدراسیون های کشتی ایران ، آمریکا و روسیه برای باقی ماندن این رشته ورزشی باستانی در مسابقات المپیک، یک ائتلاف تشکیل دادند. به گزارش مطلع الفجر به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برای این منظور قرار است روز چهارشنبه ساعت 15:30 (به وقت محلی) مسابقاتی بین کشتی گیران این سه کشور در سالن  ترمینال اصلی شهر نیویوک برگزار شود. روز سه شنبه گروهی از کشتی گیران و مسئولان فدراسیون کشتی سه کشور به منظور شرکت در یک کنفرانس خبری مشترک در مقابل دوربین رسانه ها در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گرد هم آمدند و در اظهارات خود خواستار باقی ماندن و عدم حذف کشتی از لیست ورزش های المپیک در مسابقات المپیک 2020 شدند. هنوز کشتی از لیست مسابقات المپیک حذف نشده است و در صورت حذف، المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل  آخرین دوره ای خواهد بود که مسابقات کشتی در المپیک حضور دارد. کمیته اجرایی المپیک هنوز در این باره تصمیم نگرفته است اما در توجیه این پیشنهاد گفته است که به دلیل استقبال کم و کم طرفدار بودن کشتی ، این رشته باستانی را از لیست مسابقات المپیک حذف و به جای آن ورزش های پرطرفدار تر را جایگزین می کند. بدین منظور رشته های ورزشی چون راگبی و گلف در لیست ورزش های المپیک 2016 ریو در نظر گرفته شده است و رشته ورزشی کشتی باید برای بقا در المپیک دوره های بعدی با رشته های ورزشی چون ووشو، کاراته،بیس بال ، سافت بال،اسکواش و.. رقابت کند. تشکیل ائتلاف سه گانه از سوی فدراسیون های کشتی ایران ،روسیه و آمریکا (که سه قطب مهم در ورزش کشتی هستند ) با حمایت فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) به منظور تلاش برای نگهداشتن کشتی در لیست مسابقات المپیک است. این ائتلاف سه گانه تلاش دارد تا نشان دهد رشته کشتی رشته ای کم طرفدار نیست. " نناد لالویچ" رییس فیلا در کنفرانس خبری کشتی گیران و مسئولان فدراسیون کشتی سه کشوردرباره تشکیل ائتلاف سه کشور ایران ، آمریکا و روسیه برای نجات این ورزش از حذف شدن، گفت :" ما اینجا آمده ایم تا با این مشکل مبارزه کنیم. ما  ورزش مان را دوست داریم و با هم متحد شده ایم تا آن را نجات دهیم."

رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی ایران نیز که در این گردهمایی حضور داشت، گفت:" جایی که من از آنجا می آیم کشتی تنها یک ورزش نیست بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ است." کمیته اجرایی المپیک در بهمن سال گذشته اعلام کرد که احتمالا رشته ورزشی کشتی را از المپیک 2020 به بعد حذف می کند اما هنوز در این رابطه تصمیم قطعی گرفته نشده است. گفتنی است در جلسه چهار ماه آینده کمیته اجرایی المپیک در بوینوس آیرس آرژانتین درباره حضور رشته کشتی در المپیک 2020 تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد