سرویس: سیاسیکد خبر: 107568|16:02 - 1395/08/21
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

امریکا همان امریکای بدعهد و فریبکارقدیم است/عده ای کج فهم به دنبال بزك كردن چهره دشمن برای جامعه هستند

امریکا همان امریکای بدعهد و فریبکارقدیم است/عده ای کج فهم  به دنبال  بزك كردن چهره دشمن برای جامعه هستند
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت:مواضع ظالمانه و فریبکارانه امریکا در قبال مردم ایران تغییری نکرده وامریکا،همان امریکای قدیم است.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته و در مصلی مسجد جامع گیلانغرب  به  دیداری که رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ملى مبارزه با استكبار جهانى با تعدادى از دانش‌آموزان و دانشجويان كشور،اشاره کرد و بر ضرورت تبیین  و بازخوانى آن براى آحاد ملت و دولتمردان تاکید کرد .

وی تصریح  کرد:على‌رغم جنايت‌هاى بيش از حد و غيرقابل چشم‌پوشى آمريكاى ستم‌پيشه درحق تمام انسان‌ها و به‌ويژه درحق كشورعزيزايران، در طول دوران ايجاد رابطه ظالمانه آن كشور با كشور ما،متأسفانه عده‌اى نادان، كم‌فهم وكج‌انديش و يا كسانى‌كه منافع نامشروع خود را با حمايت از ابرجنايتكاران تعريف مى‌كنند، به‌دنبال پاك كردن چهره ناپاك دشمن و بزك كردن آن براى جامعه هستند.

*دشمن مترصد غفلت است تا در فرصتى مناسب از پشت خنجر زند 
خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود: اين افراد آنقدر ساده و بى‌تحليل هستندكه از تجربيات برخوردكشورهاى غربى و آمريكا عبرت نمى‌گيرندكه چگونه با نوكران خود پس از اتمام تاريخ مصرفشان برخورد مى‌كنند و آن‌ها را به‌راحتى قربانى خود مى‌كنند. 


حجت الاسلام مهری ابراز داشت:آمريكا، همان آمريكاى بدعهد ف ظالم و فریبکار قديم است اما عده‌اى مغرض و يا ساده‌لوح تلاش مى‌كنند اين دشمن توطئه‌گر را در افكار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمريكا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو كند.


وی همچنین  درضرورت شناخت دقيق دشمنى آمريكا بانظا م مقدس جمهورى اسلامى  گفت: به واقع هدف از بازخوانى زنجيره توطئه‌هاى شيطان بزرگ، شناخت دقيق‌تر آمريكا است؛ در سال‌هاى اخير، كسانى مغرضانه و با خط‌دهى آمريكا و يا ساده‌لوحانه تلاش كرده‌اند با امام جمعه گیلان غرب خاطر نشان کرد :چشم‌پوشى بر تجربيات مكرر ملت، چهره‌اى بزك‌كرده از آمريكا ترسيم و اين‌گونه وانمود كنند كه اگر آمريكايى‌ها، روزى دشمن ايران بوده‌اند امروز دست از آن توطئه‌ها كشيده‌اند!


وی اذعان کرد:هدف از اين تلاش‌ها، اين است كه چهره واقعى دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمريكايى‌ها در نهان به دشمنى خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو كنند.


حجت الاسلام مهر ی گفت : نبايد دشمن را با كسانى‌كه با آن‌ها اختلاف نظر داريم اشتباه بگيريم، دشمن كسى است كه با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روى كار آوردن حكومتى دست‌نشانده، دلباخته و تسليم و مرعوب غرب است‌.


 وی تصریح کرد:ضرورت دارد كه مردم، جوانان وبه‌ويژه كسانى‌كه درمسندقدرت مستقرمى شوندبدانندكه، ايران در مواجهه با آمريكا با اشخاص و احزاب و گروه‌هاى مختلف روبه‌رو نيست، بلكه با ساختار مشخصى به نام دولت آمريكا روبه‌روست كه چارچوب‌هاى انديشه‌اى و رفتارى مستحكمى دارد. نبايد تصور نمود كه حضور فلان گروه و حزب در كاخ سفيد، يعنى تغيير اساسى رفتار. 

*جناح‌هاى مختلف دولت آمريكا، دربى‌صداقتى در برابر ايران، اشتراك‌نظر دارند

خطیب نماز جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرذ:چنان‌كه به تجربه ثابت شده است جناح‌هاى مختلف دولت آمريكا، با هر مرام و مسلك و شيوه رفتارى، دربى‌صداقتى و عدم وفاى به عهد در برابر ايران، اشتراك‌نظر دارندودرطول مدت سه مرحله مذاكرات مقامات خارجه ما با آمريكایى‌ها درموضوعات مختلفى،آمريكا و متحدانش پاسخ اعتماد ايران را با بى‌صداقتى خود دادند.


حجت الاسلام مهری گفت:در طول تاريخ پرفراز و نشيب كشورمان، به حوادث تلخ و گزنده‌اى برمى‌خوريم كه آثار شوم آن، ساليان سال گريبان‌گير اين سرزمين بوده است وآنچه اكنون مهم است اين است كه اين حوادث تلخ و شكست‌ها، بايد آيينه عبرتى براى همه،مردم ومسئولان به‌ويژه قشر جوان باشد


*دستگاه دیپلماسی، امنیتی و قضایی کشورمان با جدیت مواظب نفوذ دشمنان باشند
امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد:بر اساس برخى خبرهاى منتشره در رسانه‌هاى مكتوب و مجازى، دولت و اتحاديه اروپا در صدد افتتاح دفترى براى اتحاديه مذكور در تهران هستند و معاون وزير خارجه اعلام نمود در چند ماه آينده اين‌كار انجام خواهد شد.


وی به تصویب«قانون گسترش روابط با ايران» در پارلمان اروپا و شروط آن که براى هر ايرانى شرم‌آور است اشاره کرد و ابراز داشت :در شرایط کنونی و در استانه زمزمه افتتاح برخی دفاتر اروپایی ،موضوع اصلی  و انتظار از مسئولین مربوطه اینست که مراقب باشند که ایجاد این دفتر زنجیره ای از پروژه نفوذ و ایجاد دو قطبی در جامعه در آستانه انتخابات و فتنه ای دیگر در کار نباشد ،

حجت الاسلام مهری تاکید کرد:مسئولین دیپلماسی و امنیتی و قضایی ما با جدیت مواظب اینگونه رفتار ها باشند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد