سرویس: ورزش باشگاههای داخلیکد خبر: 107320|10:35 - 1395/08/12
نسخه چاپی

مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه:

بانک‌ها اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات ندارند

 بانک‌ها اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات ندارند
مطلع الفجر: مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بانک‌ها اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی در کرمانشاه ندارند و گزارش عملکرد بانک‌ها در این خصوص رسانه‌ای می‌شود.
 
 
 

به گزارشمطلع الفجر؛ محسن دارابی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که شامگاه سه شنبه با هدف بررسی عملکرد بانک‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شرایط مناسبی در خصوص حمایت‌ بانک‌ها از واحدهای صنعتی و کشاورزی در استان نداریم و اقدام مهمی از شهریور ماه تاکنون ندیدیم.

 

مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد نامناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای نیمه فعال یا راکد استان افزود: با این وضعیت و همکاری نامطلوب بانک‌ها و اهمال دیگران، ما نمی‌توانیم پاسخگوی خیل عظیمی از بیکاران استان باشیم.

 

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات ضرب‌العجلی برای تعیین تکلیف مشکلات مذکور گفت: موظیم تک تک بانک‌ها را رصد کنیم و گزارش عملکرد ارائه دهیم و عملکرد بانک‌ها نیز در این خصوص رسانه‌ای می‌شود.

 

دارابی بیان کرد: اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و ممکن است مدیر بانکی تمایل به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی داشته باشد اما بدنه بانک نمی‌خواهد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد اظهار داشت: شرایط از نظر حمایت‌های بانکی نرمال نیست.

 

حقیقی خطاب به نمایندگان بانک‌های حاضر در این کارگروه گفت: با روندی که در پیش گرفتید مردم را دنبال نخودسیاه نفرستید.

 

وی بیان کرد: به عنوان مثال یکی از شرایط سختی که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد یا نیمه راکد لحاظ کرده ارائه صورت مالی ۵ سال آینده است و جای سوال دارد که واحدهای مشکل‌دار و نیمه فعال چطور صورت مالی ۵ سال آینده خود را ارائه دهند.

 

حقیقی افزود: روند حمایت بانک‌های استان کرمانشاه از واحدهای مشکل‌دار برای پرداخت تسهیلات در با مقایسه با سطح کشوری مناسب نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد