کد خبر: 106090|12:19 - 1395/06/14
نسخه چاپی

رویشهای نو در عرصه های اقتصاد مقاومتی؛

اشتغالزایی شیرین باکلونیهای زنبورعسل در گیلانغرب/گامهای با ثبات بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی+ تصاویر

اشتغالزایی شیرین باکلونیهای زنبورعسل در گیلانغرب/گامهای با ثبات بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی+ تصاویر
مطلع الفجر:بسیج سازندگی با واگذاری تسهیلات آسان، زمینه را برای استفاده علاقمندان در حوزه عرصه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان محروم گیلان غرب فراهم کرده است .

 به گزارشمطلع الفجر،یکی ازعرصه های فعال در حوزهطرح های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی،عرصه پرورش زنبورعسل در گیلان غرب است  که توسعه و تقویت این عرصه ازرویکردهای محرومیت زدایی و اشتغالزایی بسیج سازندگی درشهرستان به شمار میرود.

 

شهرستان گیلانغرب درغرب استان کرمانشاه به لحاظ واقع شدن دربن بست ومحرومیت همواره نیازمند توجه بیش از پیش دولت و مسئولان به رفع محرومیت خودبوده است اما درسایه برخی کم توجی ها همواره محرومیت در این شهر روند افزایشی و صعودی گونه به خود گرفته است  که پی امد ان واقع شدن این شهر در تراز بالای 30 در صد امار بیکاری است.

 

 امادراین مقوله بسیج سازندگی در راستای تبیین حوزه اقتصاد مقاومتی و امر محرومیت زدایی رویکرد تحسین برانگیزی را دربر گرفته و با واگذاری تسهیلات هدفمند به علاقمندان اشتغالزایی قدمهای موثری را برداشته است .

 

زنبور داری یکی از عرصه هایی است که نظر به اقلیم مناسب و طبیعت دوقطبه ییلاق وو قشلاق در گیلانغرب ،علاقمندان زیادی با دریافت تسهیلات مناسب از بسیج سازندگی اقدام به راه اندازی و فعالیت دران شده اند.

 

امان اله پرمهر یکی از مجریان عرصه زنبور داری است که وضعیت این فعالت را در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجرچنین عنوان کرد:طرح های اقتصاد مقاومتی در واقع رویکردی ارزشمند  و موثر در مسیر خودکفایی هستند  که در هرزمان و در هر شرایط میتوانند رویه استقلال و خوکفایی را در دل جامعه زنده کنند.

 

امان اله پرمهر تصریح نمود : نظر به علاقه شخصی خود تصمیم گرفتم به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه و از کم و کیف روند واگذاری تسهیلات اشتغالزایی در جریان قرار گیرم ،بر این اساس حوزه فعالیت زنبور داری را انتخاب کردم و از محل دریافت تسهیلات آن طرح را راه اندازی نمودم .

وی افزود:بنده که داری تحصیلات کارشناسی می باشم با دریافت مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات مقدمات اجرای طرح زنبور عسل را با خرید و مهیا کردن بیش از 80 کندو و کلونی زنبور عسل کلید زدم و اکنون هم از شرایط طرح رضایت دارم.

 

پرمهر ادامه داد:  فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی را باید نه تنها با دید اشتغالزایی بلکه با دید ترویج روحیه کار افرینی و استقلال و تولید داخلی و همچنین حرکت در مسیر خودکفایی کشور عزیزمان دید کما اینکه بنده و همسرم اگرچه فرهنگی هستیم ولی در این راستا و به منظور تحقق امر اقتصاد مقاومتی وارد فاز این حوزه شده ایم  تا عملکرد موثری را در این بستر از خود نشان دهیم .

 

مجری طرح اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان اشتغالزایی طرح یاد شده که از محل دریافت تسهیلات  ستارگان اقتصاد مقاومتی  عرصه زنبور داری بسیج سازندگی برگزار شده  ابراز داشت:در این طرح دونفر اشتغالزایی شده است و نظر به شرایط مساعد موجود اقلیمی سالانه بیش از 500 کیلوگرم عسل با توجه به تعداد کندوها  تولید عسل داریم .

پرمهر که  این طرح را با علاقه و جدیت اجرا کرده است در خصوص میزان در آمد ریالی طرح گفت: با توجه به میزان تولید عسل از این کلونیها   به عنوان یک طرح خانگی  علامه بر مصرف خانواده و اشنایان، عرصه مورد فعالیت من ، در سال  به صورت خالص مبلع 90 میلیون ریال در امد زایی برای خانواده دارد .

 

 به گزارشمطلع الفجر،شهرستان گیلانغرب به دلیلی عدم برخورداری از زیرساختهای مناسب و قرار گرفتن در بن بست سالهاست در محرومیت واقع شده بطوری که مرکز امار ایران رشد روزافزون بیکاری در این شهرستان را تایید کرده است اما در سالهای اخیر  بسیج ساندگی با فعال کردن طرح های اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف سازگار با اقلیم و فضای شهرستان ، عملکرد موثری را با ایجاد اشتغال خانگی در امر اقتصاد مقاومتی فراهم کرده که مایه رضایت شضهروندان علاقمند بوده است .

 

   

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد