کد خبر: 106088|16:42 - 1395/06/12
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب گفت:

دشمنی ابرقدرتها با ملت ایران به‌خاطر ماهيت استقلال‌طلبي و ضد استعماري انقلاب اسلامي است/ کارفرمانداری ها فقط برگزاری جلسات سیاسی و اشتغالزایی نیست

دشمنی ابرقدرتها  با ملت ایران به‌خاطر ماهيت استقلال‌طلبي و ضد استعماري انقلاب اسلامي است/ کارفرمانداری ها فقط برگزاری جلسات سیاسی و اشتغالزایی نیست
مطلع الفجر: امام جمعه گیلان غرب گفت:ايران اسلامي در طول سالهاي بعد از انقلاب همواره در معرض دشمني‌هاي گسترده ابرقدرتها بوده است و اين دشمني‌ها اصالتا به‌خاطر ماهيت استقلال‌طلبي و ضد استعماري انقلاب اسلامي است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع این شهرستان  به ديدار فرماندهان و مسؤولان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) ارتش جمهوري اسلامي و بيانات و توصيه‌هاي معظم له اشاره کرد و اظهار داشت : اين ديدار از مسائل مهمي است كه نيازمند تحليل و توجه جدي است.

 


امام جمعه گیلانغرب با تأكيد بر اهميت پدافند به‌عنوان خط مقدم مقابله با هرگونه تهاجم، جبهه مقابل جمهوري اسلامي را جبهه‌اي "خبيث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت" خواند ودر تبیین و تشریح  سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصریح نمود: در مقابل اين دشمن كه به‌دنبال تضعيف توان دفاعي كشور است، بايد آمادگي‌هاي نيروهاي مسلح آنچنان افزايش يابد كه دشمن حتي به خود اجازه فكر كردن درباره تجاوز را ندهد.

 

وی ابراز داشت: نكته بسيار مهمي كه از توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بايد برداشت كرد اين است كه براي ايستادن در برابر دشمن بايد قوي بود و اين توان و قوت كشور است كه دشمن را نااميد و از تعرض به مرزهاي مختلف كشور ناتوان مي‌سازد، يكي از مصاديق اين ‌قدرت، بالا بردن توان نظامي و قدرت برخورد كشور با هرگونه تعرضي است.

 

حجت الاسلام مهری افزود:ايران اسلامي در طول سالهاي بعد از انقلاب همواره در معرض دشمني‌هاي گسترده ابرقدرتها بوده است و اين دشمني‌ها اصالتا به‌خاطر ماهيت استقلال‌طلبي و ضد استعماري انقلاب اسلامي و نيز خوي استكباري و ظالمانه ابرقدرتهاست.

 

وی تصریح نمود: ازاين‌رو تصور اين‌كه انقلاب اسلامي باقي بماند و دشمني ابرقدرتها دنبال اين نظام نباشد فقط وقتي ممكن است كه ايران اسلامي به چنان قدرت و اقتدار دورني‌اي دست‌يابد كه دشمن از صدمه زدن به انقلاب و اسلام نااميد شود در غير اين صورت هر تصور خامي كه به‌دنبال كم كردن دشمني دشمن از طريق خواهش و تمنا و يا رفتارها ضعف‌محور صورت بگيرد به نتيجه‌اي نمي‌رسد و حتي طمع دشمن در دشمني كردن را افزايش مي‌دهد.

 

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد:اقتدار دروني البته صرفا با سلاح نظامي به دست نمي‌آيد، ايمان و ايستادگي مردم و بصيرت و حمايت آن‌ها از نظام اسلامي و حضور آن‌ها در صحنه از عوامل مهم در حفظ نظام و اقتدار آن است اما نبايد فراموش كرد كه اقتدار نظامي و توان برخورد با دشمن نيز از اهميت بالايي برخودار است.

 

امام جمعه گیلانغرب  ضمن اشاره به  مناسبت جمعه12 شهريور30 ذيقعده  مصادف با شهادت حضرت امام محمدتقي – جوادالائمه(ع)ابراز داشت : گرامی داشت و پاسداشت مراسمات و مناسبتهای ملی و خصوصا مذهبی از اهم رسالتهای مسئولان است  که نباید در حاشیه امورات روزمره به فراموشی سپرده شود .

 

 حجت الاسلام مهری ضمن انتقاد از مسئولان اجرایی شهر خصوصا  نهادفرمانداری  گیلانغرب گفت :  چرا باید قبل از انکه پیگیری یک موضوع به تذکر از تریبون رسمی و یا نمود عمومی کشیده شود خود مسئولان  با احساس مسئولین و احساس مسئولیت دینی و اخلاقی به انجام برخی وظایف خود اهتمام نمی ورزند ؟

 

وی ادامه داد : مگر نه اینکه پیگیری امورات مرتبط با برنامه های ملی مذهبی و گرامی داشت این ایین ها از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی و اجرایی شهر است ؟ کجای قانون نوشته اند  که وظیفه نهاد اجرایی شهر فقط برگزاری جلسات سیاسی و اشتغازایی است ؟  نهایدهایی نظیر شهرداری و  شورای شهر و فرمانداری باید با رویکرد جدی تری برنامه های فرهنگی راپیگیری  و پشتیبانی کنند چرا که در صورت کم توجهی، حرکت در همان مسیر ولنگاری فرهنگی مد نظر رهبر معظم انقلاب خواهد بود .

امام جمعه دگیلانغرب گفت: برخی ادارات و نهادهای غیر مرتبط با برنامه های فرهنگی شهرستان گیلان غرب بیشتر از انچه دغدغه برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را داشته باشند تلاشهای بی وقفه ای را برای پیگیری و اجرای کنسرت و برنامه سیرک در شهر دارند که این مایه تاسف است ، مسئولان و ادارات فرهنگی باید بیش از هر زمان دیگر  نسبت به تقویت و تعالی برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهرستان اهتمام ورزندچرا که نیاز امروز افکار عمومی  و تقابل با جنگ نرم دشمن همین است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد