کد خبر: 106038|12:39 - 1395/06/09
نسخه چاپی

گزارش توصیفی،تصویری:

دومین شهر مقاوم کشور؛میعادگاه کاروان راهیان نوراز سراسر کشور/زدودن زنگار روزمرگی از دلها با حضور معنوی در جبههای غرب

 دومین شهر مقاوم کشور؛میعادگاه کاروان راهیان نوراز سراسر کشور/زدودن زنگار روزمرگی از دلها با حضور معنوی در جبههای غرب
مطلع الفجر:سالها از آن دوران پر التهاب و هیاهوی دفاع مقدس می گذرد اما همچنان بسیارند باورهای انقلابیی که هنوز دلهایشان برای حماسه و فرهنگ جهاد و شهادت در رزمگاههای نظیر جبهه های غرب در گیلان غرب میتپد.

  به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،اگرچه فضای سرد و ماشینی و درگیر تکنولوژی های نوامروزه انسان را همواره از برهه ای از اتفاقات که به مانند  گنجینه ای ارزشی در خاطره ها ماندگارند دور می کند، اما واقعیت این است که فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.

 

از جمله فرهنگ سازیها در حوزه دفاع مقدس و پاسداشت آموزه های انقلابی حرکت بزرگ راهیان نور برای استخراج گنجینه نهفته در دفاع مقدس است  ظرف سالهای گذشته نمود پر رنگتری رابخصوص در جبه های و رزمگاههای غرب کشور  نظیر یادمان شهدای مطلع الفجر ، جبهه های اوزین ، چغالوند ، بازی دراز و تنگه حاجیان  به خود گرفته است و البته  کسانی که در مسیر راهیان نور باشند فکر و ذهنشان نورانی می‌شود و این به برکت شهداست.



 

نگاه عمومی چنین است که فرهنگ راهیان نور به عنوان یک آموزه مردمی ، برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.




گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور  نمادی ارزشی و تحسین بر اتنگیز از مقاومت  در برابر ظلم متجاوزان است  تا جایی که نه تنها مردم این شهر دشمن را در دروازه های این شهر زمین گیر کردند بلکه جبههای ان نظیر تنگه حاجیان و آوزین  یادگاری از دستمال سرخ ها و شهید وصالی و شهید خوشروانها دارد  و بر همین مدار و موضوع است که راهیان نور به انسان روح مقاومت در برابر ظلم و ستم هدیه می‌کند و قدرت تحلیل می‌دهد این‌ها را دشمن می‌داند و ما هم خوب می‌دانیم که راهیان نور مسیر نور را نشان می‌دهد

 

 در روزهای گذشته کاروانهای متعددی از عاشقان راهیان نور از جبهه های گیلان غرب خصوصا تنگه حاجیان ، گورسفید ، آوزین و یادمان شهدای مطلع الفجر بازدید کردند .


 

کاروانهای  راهیان ازمنطقه 18و منطقه 20 شهرداری تهران  و همچنین کاروانی  از بسیجیان شرکت کننده در طرح هجرت استان تهران بودند که ظرف چند روز اخیر و در ادامه سیر عظیم کاروانهای راهیان نور در منطقه از گیلانغرب بازدید کردند .

نظر به مهیا بودن شرایط و وجود یادمان شهدای مطلع الفجر در جبههای این شهرستان همچون یادمان بزرگ شهدای مطلع الفجر و ارتفاعات استراتژیک چغالوند و تنگه حاجیان و دشت گورسفید  ضرورت دارد توجه جدی تری به توسعه  و فراهم کردن بستر لازم برای استفاده کاروانهای راهیان نور سراسر کشور  از این فضای معنوی و گنجینه های ارزشی عظیم  اعمال شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد