کد خبر: 105889|15:08 - 1395/05/23
نسخه چاپی

پیگیری مشکلات مردمی؛

شکستگی 3 ماهه لوله های آب روستای قلی قلی حیدریه/ آب هم چنان هدر می رود/عدم رسیدگی مسئولین ذی ربط جهت رفع مشکل+ تصاویر

 شکستگی 3 ماهه  لوله های آب روستای قلی قلی حیدریه/ آب هم چنان هدر می رود/عدم رسیدگی مسئولین ذی ربط جهت رفع مشکل+ تصاویر
مطلع الفجر:با گذشت بیش از 3 ماه از شکستگی های مکرر لوله های اصلی آب آشامیدنی روستای قلی قلی از توابع دهستان حیدریه، اما گویی هیچکدام از مسئولان متولی در گیلان غرب دغدغه رفع این مشکل اساسی مردم را ندارند .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر ،یکی از مورادی که به عنوان پیگیری های بحق  مردم دهستان حیدریه به مراتب و کرار از طریق تماس های تلفنی و حضوری از پایگاه مردمی مطلع الفجر  برای رفع معظل ان مطالبه شد، بحث  پیگیری روند رفع مشکلات شکستگی لوله های اب شرب روستاهای محروم دهستان حیدریه است .

با توجه به اینکه  بنا بر اظهارات اهالی این دهستان ،بیش از سه ماه است که لوله های اصلی آب آشامیدنی روستای قلی قلی از توابع حیدریه در چند مکان مختلف دچار شکستگی شده و از طریق مردم  روستا چندین بار به اداره آب و فاضلاب  روستایی و بخشداری گواور و حتی فرمانداری شهرستان گزارش داده شده اما متاسفانه هنوز هم از طرف مسئولین هیچ اقدامی برای رسیدگی به این مسئله  مهم که درگیر با سلامت عمومی مردم این منطقه است ،صورت نگرفته است.

یکی از اهالی روستای  قلی قلی در مورد مشکلات اب این روستا و شکستگی مکرر لوله های آب شرب آن به خبرنگارمطلع الفجرگفت :علاوه بر فرسودگی لوله های آب بحث  هدر رفتن آن نیز مطرح است که  ضرورت دارد در راستای توجه بیش از پیش به حوزه سلامت عمومی مردمی این منطقه  مسئولین بدور از سستی و بی توجهی  نسبت به این امر نیز توجه اجرایی داشته باشند.

مسعود اسکندری عنوان کرد : با توجه به انکه ما می بینیم و رویه ای که هست و وجود این لوله های معیوب ، مستهلک  که مدام دچار شکستگی می شوند  از نظر امکانات و بودجه، ادارت شهرستان گیلانغرب کمترین توجه را نسبت به این منطقه دارند و نسبت به سایر مناطق شهرستان از محرومیت بیشتری برخودار می باشد مردم منطقه انتظار دارند از توهات بیشتر دولت برخوردارشوند.

.

یکی دیگر از ساکنان این دهستان چنین گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که نیازمند توجه و عاجل در حوزه آب اشامیدنی در روستاهای دهستان حیدریه است وضعیت نا مطلوب منبع اب و سرچشمه آب این روستاهاست .

خانم با پیریان  از فعالان حوزه محیط زیست  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر تصریح نمود: این منبع فاقدمعیارهای  استاندارد لازم و یک منبع با وضعیت غیر  بهداشتی و البته روباز است که از نظر بهداشتی ممکن است هر لحظه با مواد الوده کننده در تماس قرار گیرد لذا پیگیری این امر  و ساخت  یا بهسازی منبع اب اشامیدنی مستهلک و تخریب شده  که دهها روستا از ان استفاده میکنند یک امر انکار ناپذیر است چرا که بی توجهی به ان در واقع بی توجهی به سلامت مردم منطقه است.

 

قابل توجه مسئولین مرتبط اینکه، با این وضعیت کم آبی که در کشور پیش آمده است باید قطره قطره آب آشامیدنی را غنیمت شمرد و از هدر رفتن آن جلوگیری کرد نه اینکه نسبت به هدر رفتن آب بی تفاوت و بی توجه بود .

در قبال هرگونه هدر رفت و اهمال در رویه مصرف آب اشامیدنی  و فرهنگ سازی در این حوزه در مرتبه  اول باید ادارات  متولی دغدغه این حوزه را داشته باشند ،چنانچه  از قدیم چنین امده که "حرمت امام زاده را متولی باید نگه دارد".

 پایگاه خبری تحلیلی مطلع الفجر  با توجه به پیگیری مشکلات  اهالی دهستان حیدریه در خصوص   شکستگی لوله های اب اشامیدنی و همچنین ضرورت مرمت و به سازی منبع اب  سرچشمه روستاها به عنوان یک مورد حاد و حساس که با سلامت عمومی مردم این منطقه ارتباط تنگا تنگ دارد  ، امادگی دارد اقدامات اداره خدوم آب و فاضلاب روستایی را برای تنویر افکار عمومی ادریافت و انتشار دهد .


شهرستان گیلانغرب هم اکنون از نظر بهره مندی روستاهای این شهرستان  از آب اشامیدنی بهداشتی لوله کشی ، در وضعیت مطلوبی قرار ندارد چرا که هنوز دهها روستای این شهرستان به صورت سیار آب رسانی  می شوند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد