کد خبر: 105222|01:00 - 1395/05/01
نسخه چاپی

برخلاف اخبار منتشر شده ؛

آتش سوزی در جنگلهای گیلانغرب همچنان ادامه دارد+ تصاویر

آتش سوزی در جنگلهای گیلانغرب همچنان ادامه دارد+ تصاویر
مطلع الفجر:در حالی که فرماندار گیلان غرب در گفتگوهایی جداگانه با رسانه های مخلف،خبر از مهار اتش سوزی در صدها هکتار ازجنگل و مراتع گیلان غرب داده، هنوز جنگلها در کام اتش میسوزند و به هیچ وجه اتش مهار نشده است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،از ساعت چهارصبح امروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی غنی  در منطقه "بان گلین" و سپس به ارتفاعات سرکش مشرف به شهرستان گیلانغرب و در چهار محور گسترش یافت.

اگرچه فرماندار گیلانغرب به عنوان رییس ستاد بحران در این شهرستان در گفتگوهای جداگانه با رسانهای متنوع خبر از مهار و پایان اتش سوزی داد اما حقیقت ماجرا این است که اتش به هیچ وجه خاموش و مهار نشده است وخبرها از صحت کافی برخوردار نبوده اند چرا که اکنون از کیلومترها دورتر شعله های بر افروخته اتشی که هر لحظه درختان و مراتع بیشتری را به کام خود میکشد  در گیلانغرب نمایان تر می شود .
 

 بر اساس گفتگوی کارشناسان حوزه منابع طبیعی تاکنون بیش از 400 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی منظقه در اتش سوخته است که نزدیک به 80 در صد ان را بافت جنگلی تشکیل می دهد .

 تداوم این پدیده به عنوان یکی از بزرگترین اتش سوزیهای اخیر در منطقهو هرگونه اهمال و کم توجهی بیش از این ، میتوان فرایند زیست محیطی و حیاط جنگلی و جانوری منطقه را بیش از پیش به بخطر اندازد.

انچه قابل تامل است استناد به جدید ترین خبر از اخرین گروهی  مردمی که در بطن مهار اتش سوزی تا دقایقی پیش حضور داشتند می باشد که اظهار داشتند؛برخلاف سخنان فرماندار گیلانغرب، دراثرنبود امکانات نظیر آب آشامیدنی وبیل وکمبود نیرو متاسفانه دوباره شعله ور شد.

متاسفانه از چندین ساعت قبل  آتش سوزی منطقه بان گلین در مسیر موازات تنگه حاجیان وارد منطقه پشته سرکش گیلانغرب شده که گروهی از همشهریان درحال خاموش کردن آتیش هستند که  نیازبه کمک دارندو به نظر میرسد در سایه تحرک کم و ناکافی ستاد بحران  شعله ها جسورانه در حال تاختن بر دامنه جنگل و مراتع گیلانغرب باشند .

مسلم انکه  آتش  در جنگلهای گیلانغرب همچنان شعله ور است و از سوی دیگر  سازمان‌های مردم نهاد مستقر در محل حادثه خبر از سوختن ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار مرتع و جنگل در منطقه را می‌دهند این در حالیست که مسئولین شهرستان گیلانغرب عدد ۱۰۰ هکتار را عنوان کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد