کد خبر: 104946|10:41 - 1395/04/20
نسخه چاپی

مطالبات مردم دهستان حومه در آستانه سفر دولت به کرمانشاه؛

ضرورت گازرسانی ،تکمیل طرح هادی وزه کشی زمینهای پایین دست سد زاگرس در گیلانغرب+ تصویر

ضرورت گازرسانی ،تکمیل طرح هادی  وزه کشی زمینهای پایین دست سد زاگرس در گیلانغرب+ تصویر
مطلع الفجر:مردم دهستان حومه در شهرستان گیلانغرب با مشکلات عدیده ای مواجه اند که انتظار دارند مسئولان اجرایی در سفر اتی رییس جمهور به استان کرمانشاه به صورت مجدانه رسیدگی به انها را مطالبه نمایند.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، در برهه ای که شعار تدبیر  و تعادل و عدالت شهره محافل اجرایی است شایسته نیست که عده ای از مردم در دهستانی نظیر دهستان حومه در گیلانغرب از حد اقل برخی خدمات رفاهی بی بهره باشند .
 

 شاید اغراق نباشد که در 8 سال دفاع مقدس دهستان حومه در گیلانغرب  جزو دهستانهایی بود که با جان و مال و وجود خود حضور  دد منشی های دشمن بعثی  را با تانک و توپ و بمبارانهای بیشمار لمس کرد و اگر بگوییم دروازه مقاومت گیلانغرب در همین دهستان بوده سخن گزافی نیست .
 

لذا در شرایطی که زمینه خدمت به این مردم محروم فراهم است  دور از وجدان و عدالت اجرایی است که مردم این خطه به عنوان مرزدارانی شجاع ، جسور و مقاوم به انچه از خدمات رفاهی که محق ان هستند بی بهره باشد.
 

یکی از ساکنین دهستان حومه  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر در خصوص مطالبات بحق مردم این دهستان اظهار داشت : مردم دهستان حومه سند افتخار امیزی را در 8 سال دفاع از میهن خود دارند و مرز دارانی مقاوم و جسور برای انقلاب و کشور  بوده اند ، لذا ضرورت دارد مسئولان به دغدغه های انها گوش دهند و در صدد رفع دل نگرانی های انها بر آیند.
 

سید عباس شعله ور که خود برادر دو شهید دوران دفاع مقدس هم هست تصریح نمود : مردم محروم گیلانغرب و خصوصا دهستان حومه اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند بذل توجه دولت  هستند چرا که بی کاری در منطقه بی امان است و در واقع باید گفت که بی توجهی به وضعیت اشتغال در منطقه و بیکاری جوانان و موضع انفعالی هر مدیر در مسندی که هست و غفلت از درد و رنج مردم ،خیانت به انقلاب و مردم منطقه است .
 

وی افزود : از مسئولان اجرایی و دولت انتظار داریم  به وضعیت نا بسامان آبرسانی و زه کشی زمینهای پایین دست  سد زاگرس در گیلانغرب توجه ویژه  داشته باشند چرا که تسریع در روند تکمیل این پروژه عقیم و ناقص میتواند بستری برای رفع بیکاری جوانان و مردم این منطقه باشد .

شعله ور گفت : مسئولان متولی آب شهرستان هم نظر به اینکه زه سازی و شبکه سازی  فازهای زمین پایین دست سد زاگرس  را به هر دلیلی بدون ترتیب فاز بندی ،تکمیل کرده اند ،مردم روستاهای  مرجان ، مرجان قطیول، گمار ، بابا مراد ، علیرضاوندی ، گاومخل ،دارتوت  صیادی، انتظار دارند به عنوان مردمی که در مجاورت سد زاگرس قرار واقع شده اند با نگاه اولا تر و محق تری در اولویت شبکه سازی و زه کشی زمینهای پایین دست سد قرار گیرند .

 

وی گفت : چرا باید  در حالی که حاصلخیز ترین زمینها در حوزه فاز 1 پایین دست سد زاگرس قرار دارد نسبت به تکمیل و تسریع ان بی توجه بود ؟مردم انتظار دارند ،مسئول اجرایی شهرستان در سفر اتی رییس جمهور نسبت به دفاع از روند تکمیل و انتقاد از روند اعتبارات قطره چکانی در این حوزه اقدام کند چرا که موضع گیری منفعلانه و بی اثر ،هیچ دردی از محرومیت مردم این منطقه کم نخواهد کرد.
 

یکی دیگر  از اهالی دهستان حومه در گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت : طرحهای هادی روستایی از جمله پروژه هایی محسوب می شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند اما حقیقتا ما در دهستان حومه ظرف چند سال اخیر شاهد توسعه و تکمیل این امر نبوده ایم

 

ستار یاوری  افزود:پایه چنین طرحهای در کشور ما از سال 1362 و تحت عنوان ،روان بخشی روستاها ، به مورد اجرا گذاشته شد ، و در سالهای بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد، اما چرا باید در دهستان حومه در گیلانغرب  ظرف چند سال اخیر فقط نزدیک به 30 درصد این طرح اجرا شده باشد؟ حرکت لاک پشتی وکمبود اعتبار تحقق  این حق  مردم را با کندی و سستی مواجه کرده است .
 

وی ابراز داشت : نظر به مطالبه مردم منطقه و همچنین اهمیت اینکه این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری هم هست دولت باید نسبت به تثبیت و تعریف اعتبار برای بهره مندی مردم  از آن را فراهم کند ، دولت باید به روستاهای محروم توجه بیشتری داشته باشد چرا که غفلت از روستاها ، بی تفاوتی در کنار مطالبات و مشکلات انها  علاوه بر نارضاتی، بستر مهاجرت از روسیتاها را فراهم میکند.
 

یکی دیگر از ساکنین دهستان حوزه در خصوص مسشکلات این مردم و مطالبه انها در استانه سفر رییس جمهور گفت و اظهار داشت: مردم دهستان حومه با بالغ بر 30 روستای بزرگ و کوچک سالهاست از نعمت گاز بی بهره اند این در حالی است که زمینه بهره مندی این مردم از گازکشی فراهم است اما به نظر می رسد برخی مدیران  به جای اینکه به خود تکانی بدهند و در صدد جذب اعتبار  و رفع مشکل مردم باشند سر خود را به جلسات ومحافل حزبی و سیاسی گرم کرده اند .
 

مراد یاوری گفت :دو مورد مهم و قابل اشاره وجود دارد که برای عدم گازکشی  درروستاهای دهستان حومه بامردم محروم، قابل توجه است ؛یکی اینکه  با احترامی که برای پروژه های ملی قایلیم باید گفت چرا در حالی که خطوط اصلی انتقال گاز از ایران به عراق از این دهستان میگذرد تلاشی برای این مردم ظرف سالهالی اخیر تاکنون انجام نشده است آیا این بی توجهی به محرومیت این مردم نیست ؟

وی ابراز داشت : اگر  مسئولان برای عدم تکمیل گاز رسانی به دهستان حومه که سال 90 کار مطالعالتی و نقشه کشی ان انجام شد و تاکنون در سایه بی توجهی و غفلت واقع گردیده ، گرما و گرمسیری بودن منطقه را توجیه میکنند باید گفت دقیقا در همن نوع اقلیم و در سرپل ذهاب بسیاری از روستاها در چنین شرایطی گاز رسانی شده اند حال اینکه چرا مردم این منطقه محروم  از نعمت گاز تاکنون برخوردار نشده اند خود جای سوالی بزرگ است.
 

 مردم شهرستان گیلانغرب بر اساس اخرین آماراعلامی مرکز آمار ایران در استان بیکار کرمانشاه ،جایگاه اول بیکاری را به خود اختصاص داده  که نشان از بستر محرومیت در این منطقه و اقتضای توجه بیشتر دولت را دارد ، در شرایطی که شعار دولت خدمات رسانی عادلانه به همه مردم است هیچ چیزی جز مدیریتی ضعیف ، منفعلانه و ناتوان نمتواند جوابگوی رشد روز افزون محرومیت در این منطقه باشد.
 

مردم گیلانغرب و خصوصا دهستان حومه انتظار دارند فرماندار شهرستان به عنوان نماینده ارشد اجرایی دولت در شهرستان به جد مشکلات مردم این خطه در امر زه کشی زمینهای پایین دست سد زاگرس، تکمیل طرح هادی روستاها و روند گاز رسانی در این دهستان را مد نظر داشته باشد  و روند رفع این مشکلات را در اولویت مطالبه شهرستان قرار دهد .

 

   

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد