کد خبر: 102794|10:02 - 1395/02/23
نسخه چاپی

گزارش تصویری ، توصیفی؛

جشن تکلیف پسران دانش آموز گیلانغربی برگزار شد+ تصاویر

جشن تکلیف پسران دانش آموز گیلانغربی برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:طی آیینی ، دانش آموزان پسر مدارس دوره متوسطه گیلانغربی با حضور معنوی، رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،در این مراسم معنوی که به همت آموزش پرورش گیلانغرب و در مسجد صاحب الزمان .عج. مهدیه برگزار شد228 نفر از دانش آموزان پسر گیلانغرب، به شکرانه ورود به سن تکلیف شرعی جشن گرفتند.


مدیر حوزه علمیه طلع الفجر گیلانغرب  در این مراسم  دوران تکلیف را دوران پذیرفتن مسئولیتهای مهم دینی و و اجتماعی عنوان کرد واظهار داشت: در واقع برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به شکرانه این نعمت الهی، به فرائض دینی بیش از پیش متعهد و  به درستی عمل کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سید سیف اله موسوی تصریح کرد: چنانچهانسانها  مصادف با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند بی شک  اسیر هوای نفس نمیگردند.

وی  به ضرورت مراقبت و هوشیاری جوانان درمواجهه با دامهایی که دشمنان در فضاهای اعتقادی  و نرم افزاری نوین نظیر شبکه های اجتماعی اینترنتی برای به چالش کشیدن اعتقادات جوانان پهن کرده اند اشاره کرد و گفت:شبکه های اجتماعی نا سالم در فضای مجازی برای  تباه کردن شور معنوی و توان علمی  و رغب در علم آموزی جوانان ما تدوین شده اند و لذا جوانان عزیز و نوجوانان باید با مراقب از خود در دام این ابزارهای پر رنگ و لعاب نیفتند.

 

 در ابتدای این مراسم   پارسا  رییس اداره  اموزش و پرورش گیلانغرب نیز ضمن خیر مقدم گویی مراسم جشن تکلیف را آیینی ارزشی و ورود به عرصه تکلیفهای شرعی دانشت و ابراز داشت: حقیقتاً سن تکلیف، سر آغاز و طلوع تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است، پروردگار بزرگ مرتبه  در سنین تکلیف برای دختران و پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت نمایند و مسوولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.

 در پایان این مراسم به همه دانش اموزان پسر دوره متوسطه که در جشن تکلیف شرکت نموده بودند لوح یاد بود تکلیف اهدا شد .


*تصاویر مرتبط(عکاس:یاسر حسینیان)

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد