کد خبر: 102300|12:21 - 1395/02/11
نسخه چاپی

استاد مرکز تخصصی تبلیغ؛

شهدا محصول و ثمره تربیت برگرفته از سیره حسینی و علوی و در یک کلام سبک زندگی اسلامی اند

شهدا محصول و ثمره تربیت برگرفته از سیره حسینی و علوی و در یک کلام سبک زندگی اسلامی اند
مطلع الفجر: استاد مرکز تخصصی تبلیغ و روایت سیره شهدا گفت:شهدا محصول و ثمره تربیت برگرفته از سیره حسینی و علوی و در یک کلام سبک زندگی اسلامی اندو امروز تداوم فرهنگ ایثار و شهدا یک تکلیف عمومی است.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،استاد مرکز تخصصی تبلیغ  و روایت سیره شهدا در آیین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دهستان دیره و شهید شاخص این دهستان شهید خلبان داور زاده که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان و با حضور مهمانهایی استانی  برگزار شد اظهار داشت : شهادت حادثه نیست ، اتفاقی ناگهانی و بالفور نیست ، شهادت انتخاب  است گزینش است و مرگی آگاهانه و خدایی که باید جایگاه معنوی آن مشروحا تفکیک گردد.

 

حجت الاسلام جوشقانی تصریح نمود : شهادت بابی است با انتخابی آگاهانه که تنها کسانی از موهبت توفیق ان برخوردار شده اند که از تعلقات دنیوی ، زن و فرزند ف پدر و مادر و مادیات پر رنگ و لعاب گذشته اند و دنیای خود را با  بهشت خدایشان معامله نموده اند.

وی به خصومت  ورزیهای دشمن در برهه کنونی به منظور تلاش در مسیر رنگ باختن ارزشهای معنوی ، دینی و انقلابی  در بین جوانان اشاره کرد و  خاطر نشان کرد:دشمن در جدال ناجوانمردانه جنگ نرم با توسل به ترفندو شیرینیهای کاذب دنیای  مجازی سعی دارد حلاوت تمسک به باورهای دینی وانقلابی رااز جوانان ما بگیرد.

 

استاد مرکز تخصصی تبلیغ  و روایت سیره شهدا در یادواره شهدای دهستان دیره ،گیلانغرب:شهدا محصول و ثمره تربیت برگرفته از سیره حسینی و علوی و در یک کلام سبک زندگی اسلامی اند.

 

  بعد از سخنان حجت الاسلام جوشقانی ، کاووسی  شاعر کرد زبان دهستان دیره  اشعاری زیبا و حماسی را در مدح شهدا و ولایت فقیه و رشادتهای شهدا و ایثارگران منطقه خضوضا شجاعتهای شهید خلبان داور زاده قرائت نمود. 

 در ابتدای این مراسم معنوی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه  در سپاه گیلانغرب ضمن خیر مقدم گویی به مدعوین در ایین نورانی گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دهستان دیره و شهید شاخص این دهستان شهید خلبان داور زاده در دهستان دیره از توابع گیلانغرب اظهار داشت : گرامی داشت یاد و خاطره شهدا در واقع تکریم منزلت مقام معنوی انها و تداوم دادن فرهنگ ناب جهاد و شهادت است.

پایان بخش این آیین شهدا ، مداحی جانسوز با صدای حجت الاسلام جوشقانی و حجت الاسلام تیشه کنی بود که فضایی معنوی و خاص را بر مجلس حکمفرما کرد.

 

سرلشگر خلبان سعدالله داورزاده از خلبان شجاع هوانیروز بود که در 21 مهرماه 59 در اولین روزهای تجاوز ارتش رژیم بعث به خاک کشورمان حین دفاع از مرزهای غربی در منطقه عملیاتی دشت ذهاب به خیل عظیم شهدا پیوست.

 

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ،750 شهید والامقام را تقدیم انقلاب نموده است که 53 شهید  معظم ان از دهستان دیره می باشد .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد