کد خبر: 102240|14:37 - 1395/02/10
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه ؛

دولت؛ اجازه دست اندازی هیچ کشوری به اموال ملت ایران را ندهد/ معلمى شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنر توانمندى است

دولت؛ اجازه دست اندازی هیچ کشوری به اموال ملت ایران را ندهد/ معلمى شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنر توانمندى است
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت :حكم دادگاه آمريكايى عين غارت اموال ايران است لذا انتظار ملت انقلابی و مقاوم ایران اسلامی ازدولت اینست تحت هیچ عنوانی اجازه دست اندازی هیچ کشوری را به اموال عمومی ملت ایران ندهند .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر ،  حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در مصلی مسجد جامع شهرستان گیلانغرب با حضور انبوه نماز گزاران به رای دادگاه فدرال آمريكا به بهانه پرداخت غرامت، نزديك به 2 ميليارد دلار از محل مبالغ بلوكه‌شده بانك مركزى ايران اشاره کرد و گفت: این اقدام نمونه بارز راهزنی است.

 

وی ابراز داشت :البته واضح و مسلم است که   براى بى‌اعتمادى به دولت آمريكا نيازى به شروع نيست و شروع اين مسأله از زمان آغاز انقلاب اسلامى بوده است برداشت 2 ميليارد دلارى از اموال بلوكه شده ايران يك مسأله غيرقانونى و غير حقوقى است كه مصداق راهزنى‌بين‌المللى محسوب مى‌شود، اين حادثه 30 سال پيش در بيروت اتفاق افتاده و مدرك و مستندى كه نشان دهد ايران در آنجا مقصر بوده، وجود ندارد و ثانيا توقيف اموال يك كشور خلاف قانون برجام است.

 

   حجت الاسلام محمد طه مهری ابراز داشت :در برهه کنونی شرایط چنین است که  متأسفانه دوستان مى‌خواهند هر مشكلى كه پيدا مى‌شود را به گردن دولت قبل بيندازند، سؤال اين است كه اگر دولت قبل اين مشكل را داشت، پس چگونه در زمان آن دولت 2 ميليارد دلار غارت نشد و امروز دولت آمريكا تصميم به صادر كردن اين حكم گرفته است.

 

* دولت با شجاعت و قاطعیت  اجازه دست اندازی هیچ کشوری به اموال ملت ایران را ندهد

 وی گفت :  اقدام دولت آمريكا در مصادره 2 ميليارد دلار اموال بلوكه شده ايران قطعاً نقض برجام محسوب مى‌شودو آمريكايى‌ها مذاكره با ايران را در قضيه هسته‌اى به‌معناى اين گرفته‌اند كه مى‌توانند از اين طريق در امور داخلى ما دخالت كنند و در منطقه هر كارى كه مى‌خواهند، انجام دهند بدون اين‌كه نظر ايران را در نظر بگيرند و همان طور كه اعلام كردند، مى‌خواهند با فشارهاى اقتصادى رفتار منطقه‌اى ايران را تغيير داده و در سياست داخلى ايران تأثير بگذارندوآنچه مهم است، بصيرت انقلابى مردم ايران است‌.

 

  خطیب نماز جمعه گیلانغرب حکم دادگاه امریکایی را نمونه و مصداق فعل دزدان ولگرد دانست و خاطر نشان کرد :حكم دادگاه آمريكايى عين غارت اموال ايران است، مانند دزدان ولگردى كه پليسى نيست مانع آن‌ها شود، آمريكا حتى اجازه داشتن ناظر توسط ايران را هم نمى‌دهد، لذا اموال جمهورى اسلامى ايران را به يغما مى‌برد لذا انتظار ملت انقلابی و مقاوم ایران اسلامی ازدولت محترم اینست تحت هیچ عنوانی اجازه دست اندازی هیچ کشوری را به اموال عمومی ملت ایران ندهند وبا قاطعیت پیگیر حقوق ملت در عرصه جهانی باشند واز هیچ کوشش و شجاعت و قاطعیتی فرو گذار ی نکنند .

* بى‌ترديدافق روشن توسعه و پيشرفت فرداى کشور مرهون تلاش‌هاى بى‌دريغ كارگران است

حجت الاسلام مهری روز جهانى كار و كارگر را یاد اور شد و اذعان کرد :درنظام مقدس جمهورى اسلامى كارگر ايرانى در جبهه جهاد اقتصادى، همواره به‌عنوان پيش‌گام ايفاى نقش نموده تا چرخ توسعه ايران از حركت باز نماند.

وی تصریح کرد :اسلام كار را نوعى جهاد در راه خدا مى‌داند،تلاشى كه مسلمان در راه اداره زندگى خود و خانواداش انجام مى‌دهد از بهترين عبادت‌هاست.

امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت:بى‌ترديد افق روشن توسعه و پيشرفت فرداى ايران اسلامى مرهون تلاش‌هاى بى‌دريغ كارگران زحمتكشى است كه سرمايه‌هاى انسانى ارزشمند كشور هستند و در سال «اقتصادمقاومتى؛اقدام وعمل» نوايى نو از همت توام با عزم ملى در دستيابى به افق‌هاى روشن را نويد خواهند داد و ضرورى است به پاس اين همت متعالى، دغدغه‌ها و مشكلات كارگران بزرگوار مورد بررسى قرار گيرد و براى رفع اين مسائل برنامه‌ريزى‌هاى جامع و كاملى صورت پذيرد.

حجت الاسلام مهری گفت :در جبهه اقتصادى كه رهبر فرزانه انقلاب آنرا عاملى مهم در جهت پيشرفت كشور مى‌دانند و به آن تأكيد دارند و احساس نگرانى مى‌كنند بايد نقش كار و كارگر تبيين و در جهت رفع مشكلات اين قشر زحمت كش از هيچ كوشش دريغ نكرد،پس براى عملياتى كردن اقتصاد مقاومتى مورد نظر رهبر معظم انقلاب ضرورى است نگاه ويژه و برجسته‌اى به جايگاه كار و كارگر داشت.

وی همچنین مناسبت  روز معلم  ، روز عقيدتى و سياسى در سپاه و بسيج را متذکر شد و گفت:عزت نفس كه به‌معناى شرافت و مناعت طبع است يكى از سرمايه‌هاى ارزشمند انسان مومن است و قرآن مجيد، عزت را از آن خدا، پيامبر(ص) و مومنان مى‌داند.

*معلمى شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنر توانمندى است


خطیب نماز جمعه گیلانغرب به خصوصیات و شخصیت علمی و روحانی شهید مطهری اشاره کرد و تصریح نمود : از خصوصيات مهم شخصيتى استادشهيدمطهرى اين بود كه از روحيه‌اى بسيار قوى برخوردار بود. او نزد ارباب زر و زور، خضوع نمى‌كرد و تا امكان داشت، اظهار حاجت نمى‌كرد و در جمع مال و ثروت دنيا حريص نبود.

حجت الاسلام مهری افزود:اگر گفته شود دين اسلام، دين دانش و آموزش براى زندگى سعادتمندانه دنيوى و اخروى بشر است، سخنى ناحق، گفته نشده است.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1394/01/14/snapshot20140523125448.jpg

وی گفت:معلمى شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنر توانمندى است معلمى در قرآن به‌عنوان جلوه‌اى از قدرت لايزال الهى‌نخست ويژه ذات مقدس خداوند تبارك و تعالى است

امام جمعه گیلانغرب اظهار داشت:روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ايثار است، تجليل از كسانى‌كه علم را جرعه جرعه در جان‌ها جارى مى‌كردندو خود لحظه لحظه مى‌سوختند و با دانش خويش، جامعه را مى‌ساختند و فردايى باشكوه را نويد مى‌دادندو به بیانی  روز بزرگداشت كسانى است كه الف قدّشان، در راه تعليم خوبى‌ها خميده شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد