کد خبر: 102229|08:10 - 1395/02/09
نسخه چاپی

اختصاصی در آستانه روز شورای اسلامی ؛

يكي از نيازهاي كنوني در تقويت شوراها مبارزه با فساد است/عملکرد شوراها،حرکت در مسیرخدمت مطلوب تر به مردم است/برخی ضعفها ناشی ازعدم اشراف به شرح وظایف است

يكي از نيازهاي كنوني در تقويت شوراها مبارزه با فساد است/عملکرد شوراها،حرکت در مسیرخدمت مطلوب تر به مردم است/برخی ضعفها ناشی ازعدم اشراف به شرح وظایف است
مطلع الفجر :شاکله شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، به مصداق "هیچ جماعتی با هم مشورت نکردند مگر آنکه به راه درست راهنمایی شدند" باید گفت که يكي از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگي اجتماعي، تعامل، همفكري و مشورت است که البته  دین مبین اسلام به عنوان مكتبي جامع و همه‌جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودي و نيازهاي انسان توجه كرده است و به لحاظ جامعيت، بالندگي، سعادت‌بخشي و پويايي كه در قوانين و آموزه‌هاي خود دارد، به همفكري و مشورت توجه ويژه‌اي نموده و اهميت، جايگاه و فوايد آن را گوشزد نموده است.
 
شورایی که همسو با اهداف مردم و بدور از منفعت طلبی و شخصی انگاری منصب فعالیت کند بی شک عملکردی خدومانه و مردم پسندانه خواهد داشت و شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.
 

  امام جمعه گیلانغرب در خصوص جایگاه شورا و امر مشورت  در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت :مشورت از دستورات ديني است و خداي متعال مؤمنان را با اين وصف تحسين مي‌كند كه "و امرهم شوري بينهم" بر همين اساس نظام شوراها در كشور اسلامي ما ايجاد شده است كه بر اساس آن برخي از تصميمات و مسؤوليت‌ها در كشور به‌صورت شورايي صورت مي‌گيرد.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/01/16/619007.jpg

حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  تصریح کرد :شوراها در شرايط كنوني كشور ما نهادهايي هستند كه با تصميمات مالي سر و كار زيادي دارندو نظارت و ساماندهي به نهادهاي نظارتي، تنها يكي از روش‌هاي مبارزه با فساد است.

وی ابراز داشت : جلوگيري از فساد با ايجاد قانون صحيح، برخورد قضايي‌درست، انتخاب صحيح، روندهاي قانوني روشن و شفاف قابل تقويت است و در هر صورت يكي از نيازهاي كنوني در تقويت شوراها مبارزه با فساد است واز اصلي‌ترين اهداف و كاركردهاي شورا بايد خدمت به مردم باشد.

 

امام جمعه گیلانغرب  گفت:تجربه بيش از 17 سال اجراي قانون شوراها تجربه ذي‌قيمتي است كه بايد از آن براي اصلاح و بهبود هرچه بهتر شوراها استفاده كرد.


 در همین خصوص و به مناسبت 9 اردیبهشت  معاون فرماندار گیلانغرب درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجرگفت : 9 ارديبهشت روز شوراها، را به همه اعضای محترم شوراهای شهر و روستا که امید است  با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار کوشش روز افزون داشته باشند، تبریک عرض می نمایم.

فرهاد همتی تصریح کرد:مشورت وامر" شورا" جایگاهی خاص در دین و عقاید ما دارد و  شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشندو البته این مهم و تحقق ان نیازمند استمرار رویه خدومانه در این مناصب است .

وی ابراز داشت : شورا در واقع حلقه واصله ای است بین مردم و نیازها و دغدغه های انها با ادارات ، ارگانها و کانونهای محلی و اجرایی تا انچه دغدغه بحق و حقوق مسلم انها است در این مسیر عملی و اجرایی گردد.

معاون فرماندار گیلانغرب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد شورا ها را در شهر و روستا چگونه دیده اید تصریح کرد : در رصد عملکردها همیشه نقاط قوت بوده اما نقاط ضعف و چالش هایی هم وجود دارد که منشعب از نبود اعتبارات  و اختلاف نظرهایی در بین اعضا ، عدم اشرافیت بر شرح وظایف و دستور العملها می باشد که  برخی نا کار آمدی ها را ناشی شده است .

وی در پایان اظهار داشت : در کل رویه کار و عملکردی شورا ها باید رویه خدمت گذاری به مردم و حرکت در مسیر خدمت بهتر، مطلوب تر و بی شائبه تر به مردم و شهروندان عزیز در شهر و روستا باشد که امیدواریم چنین چیزی همواره رضایت مندی مردم عزیز را در پی داشته باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد