کد خبر: 101515|13:50 - 1395/01/20
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه ؛

خوی استکبار گری امریکا و تقابل ایدئولوژیکی او با ایران همواره مانع برقرای ارتباط است/مسوولان بدون هراس از تهدیدهای توخالی دشمنان از ارزشها دفاع کنند

خوی استکبار گری امریکا و تقابل ایدئولوژیکی او با ایران همواره مانع برقرای ارتباط است/مسوولان بدون هراس از تهدیدهای توخالی دشمنان از ارزشها دفاع کنند
مطلع الفجر : امام جمعه گیلانغرب گفت:برای برقرای ارتباط یا باید امریکا دست از خوی استکبارگری خود بردار یا ایران خوی استکبار ستیزی خود را کنار گذار که به لحاظ تقابل ایدئولوژیکی و روحیه فریبکاری و خصمانه امریکا نسبت به انقلاب اسلامی و ملت ایران ، هرگز این مهم اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع  گیلانغرب  شعار سال را یاد اوری کرد و افزود:شعار سال جديد شمسي كه توسط رهبر معظم انقلاب تعيين و اعلام شده است، شعاري بر اساس ضرورت‏هاي كنوني كشور و با نگاهي به فوري‏ترين مسائل اجتماعي امروز ايران اسلامي است در حالي كه كشور ما در وضعيت كنوني، مسائل مهم و اساسي ديگري نيز مانند فرهنگ و مسائل اجتماعي دارد.

 


وی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب با نگاه كلان‏نگري كه به مسائل كشور دارند، چنين تشخيص داده ‏اند كه سال كنوني نيز بايد شعاري اقتصادي داشته باشد كه البته نافي فعاليت فرهنگي و اجتماعي نيست اما مشخص ‏كننده جهت ‏گيري جدي دولت و ديگر دستگاه‏هاي‏ كشور براي شكل ‏دهي به برنامه‏ ها و اقدامات خود است.


 امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت:شعار سال جديد به‏ نوعي براي گوش‏ها جديد نيست چراكه اقتصاد مقاومتي مسأله‏ اي نيست كه تازه مطرح شده باشد و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سالهاي‏ قبل بر آن تأكيد كرده بودند و مسؤولان كشور نيز بارها در اين‏باره سخن گفته بودند.


وی گفت:آنچه در اين شعار، جديد است و باعث مي‏ شود كه شعار سال جداي از تأكيدات قبلي باشد، تذكر دادن مسؤولان امر به اقدام و عمل است،حرف دیگر بس است،اقدام وعمل - رهبر معظم انقلاب، كار و عمل به اقتصاد مقاومتي را نيازمند ابتكار و اقدام جديد دانسته و خاطرنشان ساخته بودند .


خطیب نماز جمعه گیلانغرب یاد اوری کرد:امیدواریم مسئولان امر ودولت محترم به جد به دنبال اقدام وعمل برای تولید و اشتغال و راه اندازی کارخانجات تولیدی تعطیل شده یا نیمه فعال باشند که خود باعث ایجاد کارو اشتغال و حل معضل بزرگ بیکاری خواهد شد .


وی به مناسبت جمعه20 فروردين29 جمادي‏ الثاني سالروز قطع رابطه سياسي ايران و آمريكا اشاره کرد و اظهار داشت: آمريكايي‏ها در كودتاي 28 مرداد دشمني خود را به ايران نشان دادند و پس از انقلاب اسلامي هم با قطع رابطه سياسي خود با ايران، دست به يك‏سري توطئه ‏هاي نافرجام عليه انقلاب اسلامي ازجمله حمله نظامي به طبس، كودتاي نوژه، جنگ تحميلي، انهدام هواپيماي ايرباس و تحريم اقتصادي زدند كه پس از گذشت سال‏ها، هنوز هم اين روابط خصمانه خود را به ملت ايران نشان مي‏دهند.

*خوی استکبار گری امریکا و تقابل ایدئولوژیکی او با ایران همواره مانع برقرای ارتباط است


امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت:روابط خصمانه غربي‏ها به‏ سردمداري آمريكا در يكي دو دهه اخير در قالب رفتارها و صحبت‏هاي تحريك‏ آميز و تحريم ‏هاي مختلف عليه ايران دنبال مي‏شد؛ پروژه ايران ‏هراسي را براي كشورهاي منطقه به ‏ويژه كشورهاي مسلمان عربي به ‏راه انداختند و هيچ‏گاه به ‏دنبال يك رابطه مسالمت‏ آميز با ايران نبوده و نيستند. غربي‏ها و در رأس آن‏ها آمريكا، همواره با افزايش تنش و تهديد تا مي‏توانستند از طريق برخوردهاي سخت مانند جنگ و كودتا در صدد تضعيف انقلاب و نظام اسلامي ايران بودند.

حجت الاسلام مهری افزود: پس از دهه اول با عدم موفقيت در اين اقدامات، به اين نتيجه رسيدند كه اقدامات سخت فايده‏اي ندارد؛ بنابراين به اقدام‏هاي نرم و جنگ نرم در قالب‏ هاي فرهنگي و رسانه‏اي روي ‏آورند. بنابراين زماني اين روابط برقرار مي‏شود كه يا آمريكا از استكبارگري خود دست بردارد يا ايران اسلامي خوي استكبارستيزي خود را كنار بگذارد، كه با توجه به تقابل ايدئولوژيك موجود، اين امر اتفاق نخواهد افتاد

وی همچنین  روز فناوری هسته ای را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب یاد اوری کرد و  گفت: بى‏ترديد 20 فروردين، يادآور روز ملى فناورى هسته‏اى و اعلام بومى شدن دانش هسته‏اى در ايران اسلامى و مجهز شدن سرزمين ايران به انرژى هسته‏اى و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما مى‏توانيم» است،رسيدن به اين مرحله از دانش روز با وجود محاصره شديد اقتصادى از سوى غرب، نمايانگر اراده ملت هميشه سربلند ايران براى فتح قله‏هاى علمى و رسيدن به استقلال بى‏قيد و شرط است.


امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت:واقعيت اين است كه كشورهاى قدرتمند جهان، هرگز سربلندى و استقلال ايران را خواهان نبوده، نگاهى اجمالى به تاريخ گذشته نشان مى‏دهد، هرگاه ملت ايران دست بر زانوهاى خود زده و آماده انجام دادن تحولى عظيم گرديده، آن‏ها با شدت در مقابل ايران صف كشيده‏اند.

 

*مسوولان بدون هراس از تهدیدهای توخالی دشمنان از ارزشها دفاع کنند
حجت الاسلام مهری گفت:باور دستيابى كشورى از منطقه خاورميانه با وجود تحريم‏هاى طولانى‏مدت به چرخه كامل سوخت هسته‏اى، آن‏هم با تكيه بر همت دانشمندان جوان داخلى، براى غرب تبديل به كابوسى دهشتناك شده است؛ تا جايى‏كه براى توقف فعاليت‏هاى غنى‏سازى ايران، قطعنامه‏هاى مختلفى را در شوراى امنيت سازمان ملل تصويب كردندو شكى نيست كه اگر كشور ما امروز از فناورى هسته‏اى چشم‏پوشى كند، در آينده كه فرآيندهاى هسته‏اى حرف اصلى تأمين انرژى جهان را خواهد زد، فرسنگ‏ها از دانش نوين و تأمين انرژى در عرصه جهانى فاصله خواهد گرفت و از آنجا كه در سال‏هاى اخير، مصرف سوخت در كشور ما به بيش از سه برابر افزايش يافته است، پيش‏بينى شده كه در ظرف 30 تا 40 سال آينده اگر واردكننده نفت نباشيم، صادركننده آن نيز نخواهيم بود.


وی تاکید کرد:به اين ترتيب اگر كشور ما امروز از انرژى هسته‏اى بهره‏مند نشود، فردا نخواهد توانست انرژى مورد نياز خود را تأمين كند و هر كشورى كه نتواند انرژى مورد نياز خود را تأمين كند، كشورى شكست‏خورده خواهد بود كه استقلال و عزت دينى و ملى خود را به پاى كشورهاى پيشرفته مولد انرژى قربانى خواهد .


خطیب نماز جمعه گیلانغرب در جمع نمازگزاران و در مسجد جامع گیلانغرب تصریح کرد:، لازم است همه ملت و تمام مسؤولان نه تنها از فناورى هسته‏اى بلكه از كليه پيشرفت‏هاى كشور در زمينه‏هاى مختلف پاسدارى كرده در برابر زياده ‏خواهى‏ها دشمنان اسلام و انقلاب به‏ويژه نظام جنايتكار آمريكا با تمام قوت و قدرت بايستند و از هيچ‏گونه تهديد تو خالى به‏اصطلاح ابرقدرت‏هاى در حال سقوط و فروپاشى نهراسند و به وعده‏هاى الهى اميدوار باشند، كه خداوند تضمين كرده هركس در راه حق و اسلام ناب عمل كند، او را يارى و دشمن را نابود خواهد كرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد