کد خبر: 101511|13:17 - 1395/01/18
نسخه چاپی

با حضور نمادین مسئولان شهرستانی؛

طبیعت دوستان گیلانغرب برای جمع آوری زباله ها به یاری طبیعت شتافتند/کشت 200 اصله نهال در حاشیه جاده میاندار گیلانغرب

 طبیعت دوستان گیلانغرب برای جمع آوری زباله ها به یاری طبیعت شتافتند/کشت 200 اصله نهال در حاشیه جاده میاندار گیلانغرب
مطلع الفجر:صیانت از محیط زیست رسالتی است که باید برای تحقق نمود کیفی آن جنبه اجتماعی و همگانی بخود بگیرد و از این حیث پاکسازی منطقه میاندار گیلانغرب توسط دوستداران طبیعت نمونه یک اقدام تحسین بر انگیز از این دست است.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، منطقه میاندار-ناودار- یکی از جمله مناطق و گردشگاههای بکر و زیبا در شهرستان گیلانغرب است که همواره در زمره آثار تاریخی ، سدها و مناطقی همچون گلین جرو پر بازدید ترین نقاط شهرستان در حوزه بازدید میهمانهای نوروزی و خود مردم شهرستان درفصل بهار  است .

طبیعتا با گسیل این حجم عظیم جمعیت در منطقه محدود گردشگری ناودار انبوهی از زباله و پس ماندهای معمول انباشته خواهد شد که در دراز مدت افت جان همین طبیعت زیبا و دوست داشتنی می شود و زمینه خسران و تباهی محیط زیست را فراهم می اورد .

 در همین راستا و  در اقدامی شایسته با حضور فرماندار گیلانغرب،پرسنل منابع طبیعی و اداره محیط زیست  ، بخشدار مرکزی ، معاون فرماندار ، شهردار و سایر مسئولین و مردم طبیعت دوست و اعضای انجمنهای مردم نهاد  از جمله انجمن سبز زاگرس منطقه تفرجگاهی میاندار گیلانغرب از وجود زباله و  اشیاء شیشه ای پاکسازی شد.

 در این اقدام بیش از1هزار کیلو از زباله های رها شده در طبیعت که میتوانست تبعات مخربی را برای درختان ، مراتع و در کل جو طبیعی زیست محیطی منطقه ناودار داشته باشد ، جمع آوری گردید

.

ضمن اینکه در راستای احیاء جنگلهای منطقه میاندار روز گذشته  توسط پرسنل منابع طبیعی و با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان تعداد 200 اصله نهال عرعر در حاشیه جاده کاشت گردید.

 

اگرچه نهادهای ذیربط در راستای تعهد به رسالت و وظایف خود امر صیانت محیط زیست را با اندک بضاعت خود پیگیری میکنند اما در ماههای اخیر فعالیت انجمن مردم نهاد " انجمن سبز زاگرس" با انرژی و توان تحسین بر انگیزی خصوصا در فضای مجازی  و متعاقب ان در دامنه های طبیعت ،فرهنگ سازی  درخوری را در اشتی بین مردم و طبیعت و حفظ محیط زیست  در پیش گرفته است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد