کد خبر: 101453|10:14 - 1395/01/03
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب؛

خیل عظیم میهمانهای نوروزی دردامان سر سبز گیلانغرب/گلین ، کاخ اربابی ،میاندار و یادمان مطلع الفجر بیشترین بازدید را داشته اند+تصاویر

خیل عظیم میهمانهای نوروزی دردامان سر سبز گیلانغرب/گلین ، کاخ اربابی ،میاندار و یادمان مطلع الفجر بیشترین بازدید را داشته اند+تصاویر
مطلع الفجر: فرماندار گیلانغرب گفت:تاکنون بیش از صدها خودروی حامل مسافران و مهمانان نوروزی از سراسر کشور برای حضور در دامان طبیعت سبز گیلانغرب وارد این شهرستان شده اند

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،یکی از غربی ترین و در برهه کنونی سرسبزترین شهرهای استان کرمانشاه ،شهرستان گیلانغرب است که دارای 346 اثر تاریخی شناسایی شده است که 306 اثر آن تاکنون ثبت ملی شد.


مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت 2 هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب است

.
مناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، تنگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب محسوب می شوند.

 

فرماندار گیلانغرب در گفت و گو یی  در خصوص اخرینوضعیت میزبانی  و آمار گردشگران نوروزی در گیلانغرب گفت: این شهرستان با جاذبه های طبیعی و گردشگری و طبیعت زیبا از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

 

کرم محمدی  با اشاره به اتخاذ تهمیدات لازم از سوی ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان، افزود: تاکنون بیش از صدها خودروی حامل مسافران و مهمانان نوروزی از سراسر کشور برای حضور در دامان طبیعت سبز گیلانغرب وارد این شهرستان شده اند.


وی اظهار کرد: آب و هوای مطبوع، چهار سد پر از آب و مناظر دیدنی و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبا و همچنین یادمان ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و دشت های گلین، ویژه نان و دشت دیره جاذبه های بسیار خوبی را برای مهمانان نوروزی در این شهرستان فراهم کرده است.


وی گفت: چیدمان سفره هفت سین، استقرار مرکز اطلاع رسانی در ورودی شهر، برپایی سیاه چادر عشایری برای عرضه شیرینی محلی و صنایع دستی و غذاهای محلی و توزیع فرم های نظر سنجی میان مهمانان و مسافران نوروزی از اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی در گیلانغرب است.


وی ادامه داد: چهار آموزشگاه نیز با بیش از 30 کلاس درس و نیز مهمانسراهای اداری این شهرستان به امکانات مناسب تجهیز شده اند و در بازدید از این مکان ها، مسافران نوروزی نیز از امکانات رضایت داشتند.

 

 رییس هلال احمرشهرستان گیلانغرب  نیز درگفتگو  جداگانه ای باخبرنگارمطلع الفجرضمن تبریک سال نو به همشهریان و هموطنان عزیزگفت :عزیزان و همکاران ما درجمعیت هلال احنمر شهرستان درقالب طرح  امداد اماده خدمت رسانی به میهمانهای عزیز نوروزی  هستند .

عبدالرحمن فتاحی در خصوصاقدامات انجام شده توسط هلال احمر گیلانغرب اظهار داشت :با توجه به امکانات موجود ،افزون بر یک پایگاه  امداد که امسال از 25 اسفند94تا 15 فروردین 95 فعال گردیده و با امکانات وپرسنل مجرب وفعال اماده بکار شده درورودی شهر گیلانغرب هم پایگاه راهنمای گرشگران ومهمانهای نوروزی استقرار یافته است.

 

وی همچنین در خصوص آمار تلفات وحوادث رانندگی منجربه مرگ در ایام  سپری شده نوروزی اظهار داشت : خدا را شکردر روزهای اخیرهیچگونه تصادف منجر به مرگی در شهرستان نداشته ایم .

 

فتاحی در ادامه فعالیت خدومانه و نوع دوستانه هلال احمر را یاد اورشدوابراز داشت: جمعیت هلال احمرشهرستان گیلانغرب  دارای 2500عضوض داوطلب است .

 

رییس هلال احمرشهرستان گیلانغرب  در پایان با اشاره به اینکه در ایامنوروزجاده هایشهرها از ترافیک شلوغ تری برخوردارند گفت: همه ما باید با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی ورعایت حقوق دیگران و سرعت مطمعنه  بدور از لحظات ناراحت کننده توام با حوادث، لحظات ارامی را در کنار خانوداده هایمان فراهم نماییم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد