کد خبر: 101156|14:52 - 1394/12/15
نسخه چاپی

گزارش؛

از جبهه آوزین تا رزمگاه دلاوریهای شهید پیچک واصغر وصالی در گیلانغرب/گیلانغرب 25 هزارنفر از کاروانهای راهیان نور را میزبانی کرده است+عکس

از جبهه آوزین تا رزمگاه دلاوریهای شهید پیچک واصغر وصالی در گیلانغرب/گیلانغرب 25 هزارنفر از کاروانهای راهیان نور را میزبانی کرده است+عکس
مطلع الفجر:گیلانغرب به عنوان مرکز دفاع و مقاومت در دفاع مقدس مناطق عملیاتی بیشماری از جبهه آوزین تا رزمگاههای محل شهادت ، شهیدان پیچک و واصغر وصالی را در کارنامه پر افتخارخود دارد و این بهانه ای ارزشی و معنوی برای حضور کاروانهای راهیان نور در این خطه است .

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،این شهرستان در  سالهای دفاع مقدس به عنوان کمربندی حفاظتی نقش برجسته خود را به عنوان یک منطقه استراتژیک ایفاد کرد تا جایی که جسارت و شهامت و شهادت طلبی جوانان و فرزندان این شهر مقاوم انها را بر تشکیل تیپی مردمی  بنام " مسلم بن عقیل " مصمم کرد  و در قالب ان و حتی با پوشش درگیری های چریکی  و عشایری  در بسیاری جبهه ها، رزمندگان  برخاسته از این شهر ، دشمن را زمین گیر و لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره ارتش بعث وارد ساختند.

اگرچه وجب به وجب گیلانغرب زخمهایی از تیر و ترکش و گلوله های اتشین دشمن بر پیکره خود دارد  اما  از مهمترین رزمگاهها و مناطق عملیاتی شهرستان میتوان به یادمان عملیات مطلع الفجر به عنوان محل شهادت سردار صفر خوشروان ،  رزمگاه تنگه حاجیان محل شهادت اصغر وصالی  نام برد.

در این زمینه همچنین منطقه عملیاتی  شیاکوه که  محل شهادت بهروز قنبری و شهید بسیطی و تنگه کورک محل شهادت  غلامعلی پیچک  به شمار می رود از مهمترین رزمگاههایی است که بسیاری از عاشقان و کاروان های راهیان نور هر سالها برای تجدید عهد و میثاق با ارمانهای شهدا و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت از آنها بازدید میکنند.

*شهرستان گیلانغرب در سال 94تعداد  25 هزار نفر از کاروانهای راهیان نور را میزبانی کرده است

 مسئول گردشگری و راهیان نور سپاه  شهرستان گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر  ضمن اشاره به ضرورت حفظ ارمانها و فرهنگ جهاد و شهادت اظهار داشت : شهرستان گیلان غرب در سال جاری  و تاکنون بیش از 25 هزار نفر از کاروانهای  راهیان نور را میزبانی کرده است.

 

سعداله شیرزادی تصریح کرد: یادمان شهدای مطلع الفجر  به عنوان برجسته ترین  رزمگاه منطقه  در دوران دفاع مقدس ، محل شهادت سردار شهید صفر خوشروان ، شهید ابراهیم هادی  ، سلیمان پرواره ، هدایت کوپیکر و شهید بسیطی  و محل عملیات بزرگ  و استراتژیک " مطلع الفجر"  در سال 1360 ، به عنوان ابروی اوزین برای همیشه در دکترین و فرهنگ دفاع مقدس  ثبت و ضبط گردید.

وی ابراز داشت:در سال 94 کاروانهای  زیادی از استانهای بزرگ کشور از تهران ،  اصفهان ،شیراز ، خراسان شمالی و جنوبی ،گلستان  و البرز  از نقاط عملیاتی  دومین شهر مقاوم کشور ، گیلانغرب بازدید کردند که یادمان شهدای مطلح الفجر در آوزین یکی از مهمترین کانونهای بازدید این عزیزان بوده است .

این راوی دوران دفاع مقدس همچنیثن از بازدید 14 کاروان از خانواده های شهداسراسرکشور بمنظور بازدید از مناطق عملیاتی شهرستانهای گیلانغرب  خبر داد و اظهار کرد : ظرف دو روز گذشته یک کاروان   در حدود 100 نفر از راهیان نور  متشکل از خانواده شهدا که از تهران هستند  از یادمان شهدای مطلع الفجر بازدید کردند.

مسئول گردشگری و راهیان نور سپاه  شهرستان گیلانغرب  همچنین در خصوص  اعزام نیروهای بسیجی از اقشار مختلف ،در قالب کاروان راهیان نور در شهرستان گیلانغرب  گفت:این شهر در سال جاری  در بین اقشار مختلف 2345 نفر را به جبههای جنوب و غرب کشور به منظور تبیین فرهنگ جهاد و شهادت و تجدید عهد با امام  و ارمانهای شهدای عظیم الشان  اعزام نموده است.

وی در پایان گفت:شهرستان گیلانغرب به عنوان یکی از شهرستانهای مرزی  که کارنامه درخشانی را از مقاومت  و ایستادگی را را در افتخارات دفاع مقدس خود دارد  بیش از 750 شهید را تقدیم ارمانهای امام و انقلاب  نموده است که از این تعداد 70 نفر را شهیدان دانش اموز تشکیل میدهند.

 

شهرستان گیلانغرب  در دوران دفاع مقدس بیش از 750 شهید والامقام تقدیم انقلاب نموده  و از این حیث در عرصه دفاع و مقاومت  جانانه خود در دفاع مقدس نشان دومین شهر مقاومت کشور را به خود اختصاص داده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد