کد خبر: 100918|12:56 - 1394/12/05
نسخه چاپی

گزارش تصویری ، توصیفی؛

روشهای تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از کارناول های خودرویی ، وعده های اشتغال تا ضیافتهای خانانه

روشهای تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از کارناول های خودرویی ، وعده های اشتغال تا ضیافتهای خانانه
مطلع الفجر:رصد فعالیتهای تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و وعده های انتخاباتی انها و چالشهای پیش رو پسا انتخابات موضوعی است که در این گزاررش به طور اجالی به ان پرداخت خواهد شد .

به گزارشمطلع الفجر،اگرچه تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی،از چند ماه پیش از نام‌نویسی به طور غیر رسمی و البته غیر قانونی شروع  شده  و پس از ثبت نام رسمی کاندیداها و احراز صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان،‌ در روزهای اخیر به عناوین و اشکال مختلف  به اوج خود رسده است اما نور نمود تبلیغات در یکی دور روز باقی مانده برقرار است.

 در شهرستان گیلانغرب برگزارسی جلسات خانگی و تشکیل کمپینهای حمایتی تلگرامی و کاروانول خودروی و حرکت در شهرها و دهستانها از اشکال معمول بوده تاجایی که علاوه بر اینها تعدادی از کاندیداها شامهای انتخاباتی به مردم دادند .

 

انتخابات یکی از ارکان اساسی تحقق مردم سالاری در حکومت هاست که به سبب ایجاد شرایط برابر برای شرکت فعالانه مردم در تعیین سرنوشت خود مهم تلقی میشود ‏و فرصتی فراهم می ‏آورد تا مردم جامعه به‏ مطلوب‏های موردنظر خود برسند.

اما رسیدن به این مطلوب نیازمند آگاهی‏ است که همراه با تبلیغات نامزدهای تصدی پست مورد نظر همراه می شود و تقریبا یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر هر دوره انتخاباتی است که جهت جذب آرا مردم از سوی نامزدهای انتخابات صورت می گیرد.

 

 در روزهای اخیر که تواتر و هیجان انتخابات در داغترین  شکل خود برقرار است بی شک مصادیقی از نمودهای قانونی و غیر قانونی را از کاندیداها مشاهده میکننیم که قبل از هر هدف و ذهنیتی ، معرفی و عرصه کاندیداها در آن هدف اصلی قلمداد می شود، اما در هر حال کاندیداهایی که قرار است خود در آینده کاتبان قانون و ناظران بر اجرای آن باشند شایسته نیست خود  اکنون در ابتدای راه چهره قانون را مخدوش نمایند .

 در شهرستان گیلانغرب هم که کاندیداها از ماهها قبل انتخابات فعالیت خود را اغاز کرده اند اشکال متفاوتی را در این حوزه از آنها شاهد بودیم که گاها حرکاتی از این دست تعجب بر انگیز و در نوع خود تازه مینمود .

همان گونه که ذکر شد  نظر به ضرورت تمکین همه کاندیداها به قانون و خصوصا قانون انتخاباتی  اما در این میان برخی نامزدها پیش از شروع مهلت قانونی برای تبلیغات، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که برنامه‌ای از خود ارائه نمی‌دهند ویا در حد شهرستانی و ایلی قبلگی ارائه کار میدهند و در واقع گاهاً برنامه اصلی آن‌ها در واقع تخریب کاندیدای رقیب است.

اگرچه فی نفسه تخریب  چهره سایر رقبای انتخاباتی  و حتی نادیده گرفتن محاسن حتی اندک آنها  کار غیر اخلاقی محسوب میگردد  اما در این میان برخی دیگر از کاندیداها به‌دلیل نداشتن سوابق مدیریتی روشن، سعی در ارائه برنامه‌های غیرقابل اجرا و آرمانی صرفا برای تغییر نظر غیرواقعی شهروندان دارند، اما سر دادن شعار و وعده‌های بدون عمل نیز در بین عموم مقبولیتی نخواهد داشت.

 

 بسیاری از کاندیداهای  کنونی و در مسیر انتخابات  بدون توجه به  عواقب وعده و قولهای داغ خود به شهروندان و مردم حوزه انتخابیه  با دست آویز قرار دادن مطالبات آنها که اکثراً جنبه توجه به محرومیت منطقه دارد  ایجاد شغل برای بیکاران و خوصاً جوانان را دست مایه جذب ارای مردم قرار میدهند ،در واقع سر دادن شعار بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود موجب بالارفتن انتظارات مردم  سطح مطالبه‌گری آن‌ها خواهد شد و همین موضوع نمایندگان را پس از راهیابی به مجلس در جایگاه پاسخ‌گویی قرار می‌دهد و به‌دلیل ناتوانی نماینده در تحقق شعارهای غیرواقعی تبلیغاتی خود سعی در گریز از مطالبه و پاسخ‌گویی به مردم خواهد داشت که ضرورت دارد کاندیداها همواره بر محور صداقت و با علم بر توانایی و رعایت حدود قانونی خود را به مردم عرضه نمایند .

 

 توسعه اقتصادی و فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی برای جوانان و فراهم کردن بستر فعالیت بیشتر خانها در عرصه کارهای اجرایی و دولتی از دیگر وعده و شعارهای برخی کاندیداها در شهرستان است .

نمونه هایی از تبلیغات کاندیداهای حوزه انتخابیه قصر شیرین در گیلانغرب را  در زیر می بنید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد