سرویس: کرمانشاهکد خبر: 100178|11:00 - 1394/11/19
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

فعالان صنعت چاپ کرمانشاه حمایت می شوند/تامین۵۰درصدشهریه دانشجویان

فعالان صنعت چاپ کرمانشاه حمایت می شوند/تامین۵۰درصدشهریه دانشجویان
مطلع الفجر:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حمایت این اداره کل از دانشجویان رشته چاپ و نشر استان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد شهریه این دانشجویان تامین می شود.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از مرصاد ،ابراهیم رحیمی زنگنه از حمایت این اداره کل از صنعت چاپ و دانشجویان این رشته  در استان خبر داد.

 

وی با اشاره به راه اندازی رشته چاپ در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر وابسته به این اداره کل افزود: این اداره کل طی موافقتنامه ای که با دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده است از فعالان صنعت چاپ که در رشته چاپ و نشر مشغول تحصیل هستند حمایت مالی خواهد کرد و ۵۰ درصد شهریه این دانشجویان تامین می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم چنین به مشارکت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تجهیز کارگاههای آموزشی چاپ اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز در راستای حمایت از پرورش نیروی متخصص در سطح استان است، چرا که صنعت چاپ از جمله رشته هایی است که بیش از هر موضوعی نیازمند نیروی متخصص بوده  و تجهیز کارگاهها نیز در این راستا صورت می گیرد.

 

وی از در دست اقدام بودن برنامه های دیگر حمایتی از این صنعت خبر داد و تصریح کرد: در راستای فعالیتهای حوزه  چاپ برنامه های دیگری نیز در دست اقدام داریم که  از آن جمله می توان به  برگزاری کارگاه های تخصصی چاپ افست که اساتید آن همگی از تهران هستند و احتمالا در اسفند ماه این کارگاهها برگزار خواهند شد اشاره کرد.

 

رحیمی زنگنه ادامه داد: علاقمندان به حضور در این کارگاه ها می توانند با دفتر امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس بگیرند و  در این دوره ها نام نویسی کنند.

 

وی همچنین بازدید چاپخانه داران استان از چاپخانه های پیشرفته کشور را از  دیگر  برنامه های این اداره کل برشمرد و افزود: در حال برنامه ریزی برای زمانبندی دقیق این بازدیدها هستیم و یقینا بازدید از چاپخانه های به روز کشوری تاثیر زیادی بر نگاه چاپخانه داران استان خواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین از حمایت از طرح های پژوهشی و ایده های نو در حوزه صنعت چاپ نیز خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های این اداره کل با همکاری دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از طرح های پژوهشی و ایده های نو در زمینه صنعت چاپ است و افراد یا چاپخانه داران استان اگر طرح نو یا ایده جدیدی در زمینه صنعت چاپ داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مقوله چاپ به عنوان یک صنعت توانمند و اشتغال زا نگاه می کند و در تلاش است با سازوکارهایی این صنعت را توسعه دهد که البته در این راستا نیازمند جدی اتحادیه چاپخانه داران نیز خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد