کد خبر: 111778|09:13 - 1397/06/26
نسخه چاپی

به همت بهداشت شهرستان؛

اولین کمیته جامع ایمنی درگیلانغرب با هدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای تشکیل شد+ تصاویر

 اولین کمیته جامع ایمنی درگیلانغرب با هدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای تشکیل شد+ تصاویر
مطلع الفجر: اولین کمیته جامع ایمنی در گیلانغرب با هدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای و به حداقل رساندن حوادث این حوزه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ، در سالن جلسات فرمانداری و با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران ادارات ، اولین کمیته جامع ایمنی  در گیلانغرب با هدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای و به حداقل رساندن حوادث این حوزه برگزار شد .
 

رییس شبکه بهداشت شهرستان گیلانرغب در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی به اعضای حاضر بر ضرورت  تشکیل جامع ایمن در شهرستان تاکید و ابراز داشت :  در سایه تحقق این مهم بی شک شاهد  کاهش حوادث  و ارتقا  سط ایمنی در شهرستان خواهیم بود .

 دکتر جهانی تصریح کرد : تحقق رسالت موصوف  در راستای تبیین  امر ایمنی  نیازمند حمایت ، همکاری و اهتمام همه دستگاههای  متولی   است.
وی در تشریح مقوله حوادث جاده ای این مورد را یاد اوری کرد که باید به منظور کاهش حوادث در سطح جاده های شهرستان  نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیر و مخاطره افرین و رفع انها اقدام شود .
 دکتر جهانی  مقوله بررسی  امر در 3  بخش با تاکید بر حوزه برون بخشی  و درون بخشی  و ترویج اموزشهای لازم در مراکز اموشی خصوصا مدارس را مورد تاکید قرار داد .
 رئیس مرکز بهداشت شهرستان گیلانغرب نیز در این جلسه  اظهار داشت :مخاطرات بطور عمده شامل مخاطرات محیطی،، انسان ساز و ناشی از تکنولوژی هستند،رخداد زلزله بعنوان یک مخاطره و حادثه طبیعی به ما یاد داد که تا چه اندازه سازه های ما ایمن هستند، سوانح و حوادث جاده‌ای یکی از اصلی ترین حوادث انسان ساز هستند که تقریبا هر روزه با مواردی از آن سر و کار داریم.
دکتر مهدی خزلی تصریح کرد :شهرستان گیلانغرب دارای راههای مواصلاتی زیادی است که عمدتا غیر ایمن هستند و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هم مزید بر علت شده تا شاهد تصادفات و حوادث جاده‌ای بسیار زیادی باشیم.
 وی گفت :برنامه جامعه ایمن یک تلاش سازمان یافته، مبتنی بر مشارکت اجتماعی است که باعث همسویی تلاشها و اقدامات دولتی و مردمی در جهت کاهش سوانح و حوادث و ارتقا ایمنی در جاده ها میشود.
 خزلی ابراز داشت :عمده اهداف این برنامه شامل کاهش تصادفات و سوانح، کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث، ارتقاء مشارکتهای مردمی و افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری ادارات و نهادهای دولتی در ارتقاء ایمنی جامعه است.
 رئیس مرکز بهداشت شهرستان گیلانغرب یاد آور شد :شبکه بهداشت، هدایت کننده‌ی برنامه جامعه ایمن است و امیدواریم در این راه، تمامی ادارات شهرستان و بویژه مردم شریف شهرستان در اجرای برنامه جامعه ایمن ما را یاری کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد