سرویس: سیاسیکد خبر: 109055|13:49 - 1395/11/08
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

بزرگداشت دهه فجر؛ فرصت مهم برای احیا و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است/ مذاكرات آستانه مقدمه پيروزى سياسى ملت سوريه در برابر تروريسم

بزرگداشت دهه فجر؛ فرصت مهم برای احیا و ترویج  فرهنگ انقلاب اسلامی  است/ مذاكرات آستانه مقدمه پيروزى سياسى ملت سوريه در برابر تروريسم
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :يكى از بهترين راهكار جهت خنثى‌سازى تهديدات دشمن، استفاده مناسب از فرصت‌ها و يكى از بهترين فرصت‌ها جهت زنده نگه داشتن و انتقال مفاهيم انقلاب اسلامى، بزرگداشت ايام الله دهه فجر است.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر ،حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری  در خطبه های نماز جمعه گیلان غرب  به پيام رهبر معظم انقلاب به پنجاه و يكمين نشست اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا در هفته ى اخير اشاره کرد و ابراز داشت : این پیام در عين موجز بودن، واجد نكات مهمى است كه علاوه بر دانشجويان ايرانى مسلمان در حال تحصيل در آمريكا، لازم است همه دلسوزان و مومنان به انقلاب اسلامى به آن توجه ويژه داشته باشند.


وی تصریح کرد :در این پیام معظم له  همانند هميشه به اهميت و نقش مؤثر سرزندگى، اميد و اعتقاد به آينده ى روشن تأكيد كرده اندو بر خلاف تصورات سياه و منفى بافانه و خسته شده و بريده اى كه متاسفانه امروز در برخى از افراد ديده مى شود، رهبر معظم انقلاب اسلامى به حق اميد به آينده دارند و همگان را به اميد و به آينده دعوت مى كنند .

حجت الاسلام مهری در ادامه خطبه ها به حادثه آتش سوزى پلاسکو اشاره و افزود:اتش سوزی  و فروريختن ساختمان پلاسكو در قلب تهران، با توجه به خسارت هاى جانى و مالى، قلب هر انسان نوع دوست و به ويژه تمامى ايرانيان با هر نوع فكر و عقيده اى را به درد آورد، در اين حادثه دلخراش، از يك سو اوج ايثار و فداكارى آتش نشانان قهرمان به نمايش درآمد و از سوى ديگر خانواده هايى داغدار عزيزان خود شدند.

وی ابراز داشت:حضور تمامى مسؤولان دست اندركار در صحنه و پيام هاى صادرشده از سوى مسؤولان نظام، از پيام رهبر معظم انقلاب گرفته تا پيام هاى سران قوا و ديگران، همگى از عمق، ابعاد، آثار و پيامدهاى اين حادثه تلخ و ناگوار حكايت مى كندو  به طور قطع، هر حادثه بزرگ، به اندازه بزرگى اش درس ها و عبرت هاى بزرگ و فراوانى خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت :آنچه بسيار مهم و باارزش است، توجه جدى مسؤولان كشور در تمامى سطوح و همه آحاد مردم به اين درس ها و عبرت ها است؛ از همين رو اين حادثه را نبايد به فراموشى سپرد و به راحتى از كنار آن عبور كردو  بايد بر روى اين حادثه تأمل كرد و از درس هاى آن عبرت گرفت که البته  رسانه هاى كشور و به ويژه رسانه ملى، در اين زمينه رسالت بزرگى بر دوش دارند كه نبايد آن را فراموش كنند.


امام جمعه گیلانغرب همچنین   به روند اتفاقات منطقه  اشاره کرد و  یاد اور شد :نشست صلح سوريه در شهر آستانه پتانسيل آن را دارد كه تبديل به نقطه آغازى براى روند حل و فصل بحران كنونى در سوريه شود. بازيگران اصلى منطقه اى كه داراى قدرت تأثيرگذارى در سوريه هستند، در اين نشست حضور دارند؛ از ايران و تركيه گرفته كه علاقه مند به حل بحران در همسايگى خود هستند، تا روسيه كه با عمليات نظامى خود از استقلال و تماميت ارضى سوريه دفاع كرده است. حضور اين بازيگران مى تواند منجر به رسيدن دولت رسمى بشار اسد در سوريه و مخالفان دولت حاكم شود و به گسترش مذاكرات سازنده ميان دو طرف كمك كند.


مهری  افزود:نشست آستانه فرصتى براى سوريه مى تواند باشد كه براى اولين بار دولت سوريه و برخى گروه هاى مسلح بعد از نااميدى از ساقط كردن دولت قانونى اين كشور دور يك ميز جمع شدند، مذاكرات آستانه مقدمه اى براى پيروزى هاى سياسى ملت سوريه در برابر تروريسم است.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب به مناسبت 12 بهمن بازگشت حضرت امام خمينى(ره) به ايران (1357 ه.ش) و آغاز دهه مبارك فجر انقلاب اسلامى اشاره کرد و اظهار داشت:انقلاب اسلامى فراز و نشيب‌هاى بسيار و تهديدها و در مقابل فرصت‌هاى زيادى در مقابل خود ديده است. اما ظرفيت‌هاى بالاى اين حركت الهى، اين توانمندى را به آن مى‌دهد تا بتواند تهديدهاى پيشرو را به فرصت تبديل كند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری گفت: يكى از بهترين راهكار جهت خنثى‌سازى تهديدات، استفاده مناسب از فرصت‌ها و يكى از بهترين فرصت‌ها جهت زنده نگه داشتن و انتقال مفاهيم انقلاب اسلامى، بزرگداشت ايام الله دهه فجر مى‌باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد