سرویس: اقتصادیکد خبر: 108748|12:10 - 1395/10/12
نسخه چاپی

به منظور تولید محصول پاک و ارگانیک؛

طرح کاهش وزن در واحدهای پرورش طیور گیلانغرب اجرایی می شود

طرح کاهش وزن در واحدهای پرورش طیور گیلانغرب اجرایی می شود
مطلع الفجر:مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : اجرای طرح کاهش وزن و سن در واحدهای پرورش طیور این شهرستان به منظور تولید محصول پاک و ارگانیک اغاز شد.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،سعید حیدرپور که  در نشست توجیهی دستگاههای مرتبط و مسوولان مراکز ترویج و متصدیان واحدهای پرورش طیور گیلانغرب سخن گفت اظهارکرد:ضمن توجه به رویکرد محصول  پاک و ارگانیک ،اجرای این طرح باعث افزایش بهره وری واحدهای تولیدی، کاهش ضایعات و تلفات، کاش آلودگی های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف خوراک طیور می شود.

وی  با عنوان اینکه نظر به  اهمیت تامین امنیت سلامت جامعه و از سویی اهمیت وزن و سن مرغ اجرای این طرح در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت است تصریح کرد : در شهرستان گیلان غرب نیز از چند روز گذشته عملیاتی شده است .


این مسئول یاد اور شد :دورنمای میانگین وزن در نظر گرفته شده در این طرح  تولید هر قطعه مرغ تا یکسال آینده یک کیلو و 800 گرم تعیین شده در حالی که اکنون این میزان، 2 کیلو و 200 گرم است.


مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با این مطلب که بازه زمانی  پرورش طیور همسو با اجرای این طرح از 56 روز به 45 روز کاهش می یابد، اضافه کرد که اجرای این طرح تولید محصول پاک و ارگانیک با کمترین اثرات دارویی و سموم مربوط به مراحل واکسیناسیون را درپی خواهد داشت.

http://www.matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1394/08/14/img_1301.jpg
شهرستان گیلانغرب در دو حوزه سنتی و صنعتی بالغ بر 70 واحد مرغداری دارد که از این آمار ؛ 30 واحد مرغداری صنعتی و 47 واحد سنتی دارد که در این بستر  سالیانه 2 میلیون قطعه مرغ با ظرفیت چهار هزار و 500 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید و روانه بازارهای  مصرف می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد