سرویس: سیاسیکد خبر: 92654|08:50 - 1394/05/11
نسخه چاپی

شیوه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخاباتی درآستانه روزخبرنگار؛

از کارتهای هدیه به خبرنگاران تا جلسات رسانه ای

  از کارتهای هدیه به خبرنگاران تا جلسات  رسانه ای
مطلع الفجر:کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اهمیت خاصی برای فتح تریبونهادر رسانه های مجازی ، اینترنتی و مطبوعات دارند و در این راستا در حوزه شهرستانهای سرپل ذهاب ، قصر شیرین و گیلانغرب نیز تبلیغات زود هنگام این کاندیداها با دعوت از خبرنگاران و توزیع کارتهای هدیه در بین انها به بهانه زود هنگام "روز خبرنگار" شکل گرفته است.

به گزارش مطلع الفجر،مروری بر شیوه های تبلیغات نامزدهای انتخابات درگذشته نشان می دهد كه آنان اهمیت ویژه ای برای فتح تریبون هادر  رسانه های اینترنتی ، مجازی و مطبوعات در راستای معرفی طرح ها و دیدگاه های خود در مسیر كسب اعتماد افکار عمومی و ورود به عمارت بهارستان،قائل هستند.

  

امروزه با گسترش وسایل ارتباطی و پیشرفت روز افزون شبكه های اجتماعی، فضای مجازی و همچنین حوزه مطبوعات و رسانه های نوشتاری  به عرصه ای بسیار فعال و پویا برای اطلاع رسانی و تبلیغات تبدیل شده است آنگونه كه در زمانی بسیار كم، حجم انبوهی از مخاطبان می توانند از تازه ترین تحولات منطقه و حتی جهان مطلع شوند و به دلیل تعامل دو سویه ای كه میان رسانه یا تولید كننده محتوا و مخاطب در این فضا وجود دارد، نظرات و بازخوردها به سرعت مشخص می شود.

 

با این اوصاف ، سیر شدید رو به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای سطح دانش و توانمندی اقشار جامعه در بهره گیری از این فناوری، فرصت معرفی طرح ها و برنامه ها به مخاطبان- واجدان شرایط اخذ رای- را برای نامزدهای دوره آتی مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته فراهم كرده است.

 

این در حالی است كه در انتخابات دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی، پوسترهای رنگی، برجسته ترین و موثرترین تلاش نامزدهای انتخابات برای جلب توجه رای دهندگان بود.

 

باید گفت این روش به واسطه امكان تخریب سریع پوسترها، شیوه ای غیر مطمئن تلقی می شود و علاوه بر آن، با آلایندگی محیط زندگی مردم در شهرها و روستاها و صرف هزینه های فراوان همراه است.

 

بر این اساس قدرت سرعت تبادل اطلاعات و سریع الوصول بودن اخبار منتظر شده در فضای رسانه ای و در پایگاههای خبری تحلیلی  کاندیداها و داوطلبان بر اساس شنیده ها  و اخبار واصله در روزهای اخیر در حوزه استحفاظی  سرپل ذهاب ، قصر شیرین و گیلانغرب و البته با مرکزیت شهرستان سرپل ذهاب شاهد موج تبلیغات زود هنگام و سرعت گرفتن کاندیاها در جلب اعتماد خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه ای و فضای مجازی  با تشکیل میتینگ و جلساتی به منظور اخد حمایت و همراهی خبرنگاران از کاندیداهای احتمالی به راه افتاده است 

 

البته غیر از این جلسات گاها اسم نوشته های به منظور مطرح شدن از سوی برخی کاندیاهای احتمالی بر در و دیدار و حاشیه جاده ها میبینیم و بعضاًدر این میان، بازار ارسال پیامك های تبلیغاتی نیز در حال داغ شدن است البته این پیامك ها هم اكنون غالبا به شكل تبریك و تسلیت مناسبت های مذهبی و بدون اشاره به موضوع نامزدی فرد در انتخابات ارسال می شود و به نظر می رسد با نزدیك شدن به انتخابات، شعارهای تبلیغاتی، وعده ها و دیدگاه های داوطلبان نیز در این پیامك ها جای گیرد.

در پایان توجه به این امر ضروریست که باید خبرنگاران از چنان ذکاوت و بصیرتی برخوردار باشند که در آستانه روز خبرنگار ، اسیر موجهای تبلیغی کاندیداها و داوطلبان احتمالی مجلس شورای اسلامی  و نمک گیر کارتهای چند 10 هزارتومنی آنها در جایگاهی ابزاری نشوند  چرا که نظر به جایگاه ارزشی خبرنگاران در جامعه مدنی ،روز خبرنگار باید  فرصتی برای تقدیر از منادیان عرصه اطلاع رسانی باشد نه بهانه ای برای قبضه سلاح قدرتمند رسانه  در دستان تبلیغات زود هنگام هواخواهان  عمارت بهارستان.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد