سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113440|13:25 - 1403/02/12
نسخه چاپی

گزارش؛

پیگیری های "منتخب حوزه انتخابیه"،معاونان وزیر را به دهستان حیدریه ،گواور ،چله ، ویژنان کشاند

پیگیری های "منتخب حوزه انتخابیه"،معاونان وزیر را به دهستان حیدریه ،گواور ،چله ، ویژنان کشاند
مشکلات مردم در دو حوزه منابع طبیعی و کشاورزی ،منتخب مردم در منطقه را بر ان داشت تا بستر حضور معاونین وزار در این دو را بخش در شهرستان گیلانغرب فراهم آورد .

به گزارش مطلع الفجر ، در این روز  با حضور فتح اله حسینی منتخب مردم  شهرستانهای سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصر شیرین  ، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور  ،صفدر نیازی شهرکی؛معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی  و مدیران کل  جهاد کشاورزی استان و منابع طبیعی ، مشکلات  این حوزه به شکل میدانی در سطح کل شهرستان از دهستان حیدریه ،گواور و دهستان چله و وِیژنان بررسی شد .

یکی از مطالبات مردم در دهستان  حیدریه بخش گواور تعطیلی  سد از پیش طراحی و در نظر گرفته شده  وعدم برخورداری شایسته این  منطقه  از  آب طرح گرمسیری  علا رغم ظرفیتها و بستر  زمینهای دیم مستعد کشاورزی است که در این سفر  مقدمات  پیگیری   این حوزه  واستارت طرح مطالعاتی اجرای طرح گرمسیری به  دهستان حیدریه  رقم خورد .

بدون شک تبعات  عملی   این سفر میدانی   در بازدید معاونان وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح گرمسیری باعث تحول در دهستان حیدریه خواهد شد .
 

یکی  دیگر از  مطالبات مردم که امروز  در بازدید مسئولان از بخش گواور  مطرح شد  بحث  احداث سد چناران در این بخش بود که به نظر مردم در طراحی و ساخت ان به نیاز مردم منطقه گواور  پرداخت  نشده است .

مردم این خطه بر این باورند با وجود مشکلات کم ابی در گواور برای آبی کردن زمینهای دیم  باید نظر به تامین اب سذپد چناران که آبریز ان در حوزه گواور و استفاده ان برای مردم استان همجوار است ، مردم گواور هم بتوانند سهم قابل توجهی از آب خروجی این سد برای آبی کردن زمینهای خود باشند .

در این بازدید  پیگیری ها در خصوص سد چناران  که در خاک سرزمینی استان کرمانشاه است و این استان ازآن بی بهره ،با پیگیری فتح الله حسینی و حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی باید زمین های تحت پوشش منطقه چیکان منصوری و گواور از آن بهره ببرند.
 

آنچه امروز  در ادامه بازدید معاونان وزارت جهاد کشاورزی و حاج فتح اله حسینی رخ داد بازدید  از ظرفیت زمین های دیم دهستان چله جهت اجرای شبکه آبیاری  که از طریق سد های مذکور گیلان‌غرب باید تامین شود  بود .

امروز همچنین به منظور بررسی شرایط  بهره مندی دهستان محروم ویژنان در شهرستان گیلانغرب منتخب مردم و معاونین وزرا و مدیران کل از این حوزه بازدید  نمودند .

اگرچه در سالهای گذشته  مردم کمتر تواسنسته اند بی واسطه با وزرا و یا معاونین انها چهره به چهره مشکلات خود را مطرح کنند اما امروز خرسندند که میتوانند چالشهای خود را بیواسطه با مشولان کشوری مطرح نمایند .

مردم قطعا  از اینکه بازدیدهای میدانی مسئولان  در منطقه در مسیر توسعه و برون رفت از مشکلات بدون نگاههای جانبدارانه و فرا منطقه ای  میبینند قدردان مسئولانند و روند مثبت این بازدیدها میتواند سوای برون رفت از مشکلات افق روشن توسعه را در منطقه تداعی کند .