سرویس: کرمانشاهکد خبر: 99164|13:34 - 1394/10/19
نسخه چاپی

در اعتراض به عدم پرداخت حقوق؛

نارنجی پوشان شهرداری کنگاور در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند/ خسروی: به شهرداری مهلت 4 روزه داده شده است

نارنجی پوشان شهرداری کنگاور در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند/ خسروی: به شهرداری مهلت 4 روزه داده شده است
مطلع الفجر:کارکنان سختکوش بخش های مختلف شهرداری کنگاور که بیش از سه ماه است حقوق دریافت نکرده اند، در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل ازآفتاب کنگاور، رفتگران و کارکنان زحمت کشی که روز و شب و در گرما و سرما، با کار و تلاش طاقت فرسا، تلاش می کنند تا نظافت و پاکیزگی را به شهر و شهروندان هدیه کنند روز پنجشنبه به علت عدم دریافت حقوق در مقابل فرمانداری کنگاور تجمع کردند.

 

عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران شهرداری کنگاور مشکلات عدیده‌ای برای امرار معاش آنها به وجود آورده است، اما به نظر می‌رسد تداوم این مشکل دیگر کاسه صبر تعدادی از این کارگران را سرآورده و با تجمع مقابل فرمانداری کنگاور خواستار رسیدگی زود هنگام به مطالبات خود شدند.

 

یکی از رفتگران شهرداری کنگاور در این رابطه به خبرنگار آفتاب کنگاور گفت: از مهر امسال حقوقی نگرفته ام و این مساله مرا با تنگناهای مالی بسیاری دست به گریبان کرده و برای گذران زندگی روزمره دچار مشکل شده ام.

 

وی که نخواست نام خود را فاش کند، ادامه داد: شرکت پیمانکاری که در قالب آن مشغول کار هستیم، موظف است به تعهدات مالی خود پایبند باشد.

 

یکی دیگر از کارگران شهرداری کنگاور نیز گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری، به عنوان قشری ضعیف در جامعه، تنگناهای بسیاری برای آنان ایجاد کرده است و مسئولان باید توجه بیشتری به رفع این مشکلات داشته باشند.

 

وی افزود: پرداخت نشدن حقوق زندگی را بر ما و خانواده هایمان بسیار سخت کرده است به طوری که دیگر پس اندازی هم برای هزینه کردن باقی نمانده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت حمایت اداره کار از حقوق کارگران، افزود: از چندی قبل با تاکیدات اداره کار و امور اجتماعی وضعیت کمی بهتر شده با این وجود چند ماه است که حقوق ما عقب افتاده است.

 

مهلت چهار روزه به شهرداری کنگاور برای پرداخت حقوق کارکنان

 

فرماندار شهرستان کنگاور از مهلت چهار روزه برای پرداخت دو ماه حقوق معوق کارکنان شهرداری این شهرستان خبر داد.

 

 

شریف خسروی در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور با بیان اینکه کارگران شهرداری کنگاور در واقع از قشر متوسط و رو به ضعیف جامعه هستند، افزود: کارگران شهرداری بیش از سه ماه و 15 روز است که موفق به دریافت حقوق نشده اند و به این علت در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

 

وی علت عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری را مشکلاتی عنوان کرد که در زمان عقد قرارداد وجود داشته و شهردار جدید کنگاور نیز به همین این علت حاضر به پرداخت حقوق کارگران نشده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از طریق مجاری قانونی به شهرداری دستور داده شد است که در اسرع وقت و برای جلوگیری از تبعات اجتماعی نسبت به پرداخت دو ماه حقوق کارکنان اقدام کند، خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است به محض تامین تضامین لازم کل بدهی ها و معوقات حقوق کارگران را پرداخت کند.

 

خسروی افزود: پرسنل خدمات شهری در واقع نماد کار و فعالیت شهرداری و در صف مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند و باید قدردان زحمات این قشر بود.

 

فرماندار کنگاور تاکید کرد: توجه به پرداخت به موقع حقوق، امنیت شغلی و بیمه پرسنل زحمت‌کش خدمات شهری باید در رأس امور شهرداری باشد.

 

حقوق کارکنان شهرداری تا پایان وقت اداری روز یکشنبه پرداخت می شود

 

مدیر عامل شرکت پیمانکاری طرف حساب شهرداری کنگاور نیز از پرداخت حقوق کارگران زحمتکش این شهرداری تا پایان وقت اداری روز یک شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: با انجام اقدامات و تمهیدات لازم حقوق دو ماه کارگران تا پایان وقت اداری روز یکشنبه به حساب کارگران واریز خواهد شد.

 

حمید رحمتی افزود: از ابتدای سال جاری که شروع به کار کردم شهرداری به دریافت سفته به عنوان ضمانت نامه رضایت داشت ولی بعد از گذشت 9 ماه شهردار مدعی است که آوردن ضمانت نامه الزامی است و برای دریافت ضمانت نامه حدود سه میلیارد ریال باید به بانک پرداخت کرد.

 

وی افزود: کارگران حامی خوبی به نام اداره کار و امور اجتماعی دارند به محض شکایت، از آنان حمایت می کند اما کسی از پیمانکار حمایت نکرده و وضعیت ما را درک نمی کند.

 

گفتنی است، بیش از 150 کارگر در بخش ها مختلف شهرداری کنگاور مشغول خدمت هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد