سرویس: اقتصادیکد خبر: 96366|12:37 - 1394/07/29
نسخه چاپی

یک مسئول خبر داد؛

اختصاص 285 میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل شبکه های انتقال آب سد سراب

اختصاص 285 میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل شبکه های انتقال آب سد سراب
مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب گفت :2هزار و 650هکتار از اراضی دشت گیلان تا 9 ماه آینده تحت پوشش آب سد سراب قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،فرماندار شهرستان گیلانغرب از اختصاص 285 میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل خطوط انتقال آب سد سراب در سالجاری خبرداد.

 

محمدی گفت: این اعتبار برای تکمیل نواحی عمرانی 3 و4 خط اصلی و شبکه های داخل مزارع در سطح 2650 هکتار از اراضی تحت پوشش است که تا پایان خردادماه سال آتی بایستی بطور کامل اجرا گردد.

 

این مسئول  اظهار داشت :اجرای سیستم تحت فشار  تاکنون در 1500 هکتار  از اراضی تحت پوشش سد سراب آماده و تحویل شده و از این مقدار 200 هکتار آن درحال تست است و برای کشت پائیزه از آب سد بهره مند خواهد شد.

 

فرماندار گیلان غرب تصریح نمود: تا پایان آذرماه با تکمیل 300 هکتار دیگر کل اراضی که شبکه آنها تکمیل میشود به 2000 هکتار میرسد.

 وی ابراز داشت: هم اینکه بیش از دونیم میلیون متر مکعب آب پشت سد سراب ذخیره شده و با توجه به ظرفیت 7 میلیون متر مکعبی ذخیره آب در آن پیش بینی شده 4 بار در سال آبگیری گردد که 28 میلیون متر مکعب آب را سالیانه ذخیره خواهد نمود.

 

محمدی گفت بمنظور ارتقای فشار آب ایجاد ایستگاه پمپاژ نیز از محل این اعتبارات پیش بینی شده و توسط بسیج سازندگی در حال اجراست.

 

 فرماندار از برنامه تغییر الگوی کشت نیز خبرداد و گفت: با توجه به کمبود منابع ابی و در راستای استفاده بهینه از آن  هدایت کشاورزان به سمت کشت محصولات مربوط به بافت جغرافیایی منطقه و همچنین اولویت نیاز کشور دردستور کار کارشناسان قرارگرفته طرح مطالعاتی آن انجام شده و منتظر نتایج تحقیقات از مرکز هستیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد